Újabb elbocsátási hullám és kihívások a Teslánál

A Tesla megkezdte az újabb elbocsátási hullámot, amely a szoftverfejlesztési, szolgáltatási és mérnöki területeket is érinti, miközben a vállalatot súlyos büntetés fenyegeti az Autopilot rendszerrel kapcsolatos adatszolgáltatás elmulasztása esetén.

A vállalat korábban már bejelentette, hogy globális munkaerő-állományát több mint tíz százalékkal kívánja csökkenteni. Az Electrek információi alapján mostani lépésük a szoftverfejlesztést, a szolgáltatásokat és a mérnöki tevékenységeket is érinti. A Tesla nem reagált a Reuters megkeresésére, azonban a részvényárfolyamuk egy százalékos pluszban állt, bár az év folyamán eddig 25,6 százalékos mínuszban van.

A cég áprilisban hozta nyilvánosságra, hogy a második negyedévben várhatóan több mint 350 millió dolláros költséget kell elkönyvelnie az elbocsátások miatt. A leépítések során néhány felsővezetői pozíciót is érintettek, többek között Drew Baglino, Rohan Patel, Rebecca Tinucci és Daniel Ho is távozni kényszerült.

A Tesla a múlt hónapban tájékoztatta a nyilvánosságot arról is, hogy új modelleken dolgozik, amelyeket a meglévő platformokon és gyártósorokon terveznek megvalósítani. Ezzel párhuzamosan a vállalatnak július 1-ig van ideje arra, hogy részletes adatokat szolgáltasson az Autopilot nevű vezetéstámogató rendszerének használatával kapcsolatos balesetekkel kapcsolatban az amerikai Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatalnak (NHTSA). Az NHTSA arra kéri a Teslát, hogy adjon tájékoztatást arról, mennyi kilométert tettek meg a felhasználók az Autopilot segítségével, valamint arról is, hogy hányszor figyelmeztették a vezetőket a kezük kormányra helyezésére a decemberben esedékes visszahívás előtt és után.

Ezen felül az ügynökség vizsgálja azt is, hogy a Tesla által végrehajtott szoftverfrissítések elegendőek voltak-e a rendszerrel való visszaélések megakadályozására, tekintettel arra, hogy már további 20 baleset történt a frissítés óta. Amennyiben pedig a Tesla nem nyújtja be időben és teljeskörűen a kért adatokat, úgy naponta 27 168 dollár büntetés terhelheti jogsértésenként, amelynek összege elérheti akár a 135 millió dollárt is.

A Tesla Model Y tulajdonosai hamarosan egy szoftverfrissítéssel növelhetik az akkumulátor kapacitását, ami jelentős hatótávnövekedést eredményezhet. Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója az X-en (korábban Twitter) bejelentette, hogy a Model Y akkumulátorának van egy rejtett tartaléka, amelyet a rendszer szoftvere blokkol. A felhasználók ezt az extra hatótávolságot 1500-2000 dollár közötti felár ellenében tudják majd felszabadítani, ami 64 és 96 kilométer közötti többletet jelenthet a frissítés után. Azonban a vállalatnak még szüksége van a hatósági engedélyekre ahhoz, hogy ténylegesen felkínálhassa a frissítést, és egyelőre nem ismert, hogy mikor lesz ez elérhető.