Gattyán szállodájának bezárását kezdeményezi a XII. kerületi alpolgármester

A XII. kerületi alpolgármester, Fonti Krisztina szerint szennyvíz szivárgott a Gattyán György tulajdonában álló Hotel Normafa területéről a Normafa természetvédelmi területére. A szennyvíz a kis sípályára ömlött, ami valószínűleg a szálloda hibás csatornabekötése miatt történhetett meg.

Az esetet követően a helyszínen a XII. kerületi önkormányzat munkatársai lezárták az érintett területet, amely körülbelül 10 négyzetméter nagyságú. Fonti Krisztina a Nemzeti Népegészségügyi Központhoz fordult, kezdeményezve a szálloda ideiglenes bezárását, amíg a vizsgálat tart.

A Hotel Normafa képviselői azonban más megvilágításba helyezték az eseményeket. Válaszlevelükben kifejtették, hogy a szennyvíz nem a hotel területéről, hanem az önkormányzat által épített és átadott új csatornahálózat eldugult szakaszáról, közterületről ömlött a fűre. A hotel szerint az önkormányzat nem értesítette őket arról, hogy az új hálózatra rá lehet kötni a szálloda szennyvizét, így továbbra is a régi csatornahálózatra bocsátották a szennyvizet, ahogy az elmúlt 20 évben is tették.

A Hotel Normafa sajnálatát fejezte ki az eset miatt, és felajánlotta segítségét a helyreállításban. A hotel vezetősége tájékoztatta az alpolgármestert, hogy a probléma orvoslására már intézkedtek: holnap átállnak az új csatornagerincre, addig is tartályos teherautóval oldják meg a szennyvízkezelést.

Az alpolgármester érdeklődött a szálloda vezetőségénél, hogy tisztában vannak-e a problémával, a szivárgás valóban tőlük ered-e, terveznek-e intézkedéseket a helyzet orvoslására, és mit gondolnak a bezárás lehetőségéről. A Hotel Normafától érkezett válaszok alapján úgy tűnik, a szálloda vezetősége elismeri a problémát és aktívan dolgozik a megoldáson.

A Docler cégcsoport kommunikációs vezetője, Nemes Tamás sajnálatosnak nevezte, hogy az önkormányzat a vádaskodásra és a politikai kampányra helyezi az ügyben a fókuszt, ahelyett, hogy elsőként beismerte volna az ügyben tanúsított hibáját, felelősségét. A cégcsoport szerint a szennyvíz nem a hotel területéről ömlött a zöld környezetre, hanem az általuk használt, közterületen lévő, szolgáltató által üzemeltetett csatornaszakaszból. A hotel havi több százezer forintot fizet csatornadíjra, de a szolgáltató semmilyen tájékoztatást nem adott arról, hogy másik hálózatra kell átállnunk. A szakértői vizsgálat megkezdődött, annak lezárulta tisztázhatja majd a felelősség kérdését.