A gyorséttermek is érzik a gazdasági lassulást

A Starbucks, a Pizza Hut, a KFC és még a McDonald's is csökkenő eladásokról számolt be az év első negyedévében, ami összhangban van a közgazdászok által előre jelzett tendenciával, hogy a fogyasztók a magasabb árak és kamatlábak miatt kevesebbet költenek.

A gyorsétteremláncok már egy ideje figyelmeztetnek, hogy az alacsony jövedelmű fogyasztók pénzügyi helyzete romlik, és sokan olcsóbb alternatívák felé fordulnak. A Starbucks a rossz időjárást, míg a Yum Brands (a Pizza Hut, KFC és Taco Bell anyavállalata) a januári hóviharokat és az előző év erős első negyedévét hozta fel gyenge teljesítményének okaként. Azonban ezek az okok nem magyarázzák teljes mértékben az eladások csökkenését, hiszen a verseny egyre élesebbé válik, mivel a fogyasztók egyre tudatosabban költik pénzüket.

Ian Borden, a McDonald's pénzügyi igazgatója szerint mindenki azért küzd, hogy megtartsa vagy ritkábban látogató vásárlóit megnyerje, és hangsúlyozta, hogy fontos az utcai harcos mentalitás a győzelemhez.

A gyorsétteremláncok különböző stratégiákat terveznek az eladásaik helyreállítása érdekében. A McDonald's például olcsóbb menük bevezetését fontolgatja, annak ellenére, hogy franchise-tulajdonosaik ellenállást tanúsítanak. Chris Kempczinski, a McDonald's vezérigazgatója szerint világszerte óvatosság tapasztalható a költekezés terén, míg Laxman Narasimhan, a Starbucks vezérigazgatója és David Gibbs, a Yum vezérigazgatója a fogyasztóknak adott érték fontosságát és a vevőik reakcióit emelték ki.

A visszaesés ellenére néhány gyorsétteremlánc pozitív eredményekről számolt be: a Wingstop 21,6%-os, a Chipotle Mexican Grill 5,4%-os növekedést ért el, míg a Restaurant Brands International Popeyes márkája 5,7%-os forgalomnövekedést jelentett. Michael Skipworth, a Wingstop vezérigazgatója szerint a fogyasztók nyomás alatt állnak, de a Wingstopnál megfigyelhető volt az alacsony jövedelmű fogyasztók gyakoribb visszatérése.