Mától minden megváltozik, nagy bejelentést tett a MÁV

Május 1-től jelentős változások lépnek életbe a MÁV-Start és a Volánbusz integrációjában, többek között közös tarifa- és kedvezményrendszer, valamint egységesített telefonos utastájékoztatás várható.

A MÁV-Volán-csoport bejelentése szerint az integráció következő lépéseként május 1-től egy központosított, éjjel-nappal elérhető telefonos ügyfélszolgálat áll majd az utasok rendelkezésére, magyar és angol nyelven egyaránt. A Mávdirekt telefonszámain keresztül a vasúti információkon túl a Volánbusz helyközi és helyi járatainak menetrendjeiről, árairól és kedvezményeiről is tájékozódhatnak az érdeklődők. Ezen felül a fogyatékossággal élők is jelezhetik buszos utazási igényüket, valamint a vonatokon és buszokon felejtett tárgyak után is érdeklődhetnek ezen a számon.

A Mávdirekt csapatának létszáma bővülésével a várakozási idő, mely 2023-ban átlagosan 39 másodperc volt, tovább csökkenhet.

A közös értékesítési rendszer keretében 2024. április 29-től a MÁV-Start pénztáraiban és jegykiadó automatáiban is kaphatók lesznek a Volánbusz járataira szóló menetjegyek, így azok már minden MÁV-Volán-csoport pénztárban elérhetők lesznek. A helyfoglalással üzemeltetett autóbuszjáratok jegyei a nyáron kerülnek be a rendszerbe, addig a jegyeket a volanbusz.hu oldalon lehet megvásárolni.

Az új rendszerrel a menetjegyek átszállással történő utazás esetén is elérhetők lesznek, lehetővé téve, hogy a több autóbuszjárattal megközelíthető úti célokra a teljes szakaszra elővételben megvásárolható legyen a jegy.

: (MTI)