A zokni, ami generációs ellentéteket szül

Újabb generációs csata bontakozik ki, ahol a Z generáció fiataljai a bokazoknit viselő idősebbeket gúnyolják. A Z generáció fiataljai ismételten az idősebbeken gúnyolódnak, ezúttal a bokazoknik viselése miatt, amit a fehér sportzoknis tinédzserek cikinek tartanak, holott korábban éppen az volt a baj, hogy az idősebbek nem hajlandók bokazoknit hordani.

A fiatalok korábban kellemetlennek tartották, ha valaki térdig érő zoknit viselt, és a kritikus megjegyzések célpontjai a milleniálok, az X-generáció tagjai és a boomerek voltak. Ezen felbuzdulva sok idősebb személy kezdett átállni a rövid zoknik viselésére, de a trendek ismét változtak.

A Z-generációs fiatalok többsége már évek óta a hosszú szárú, fehér sportzoknit részesíti előnyben, amelyeket szinte mindenhez felvesznek. Ez az ellentét az öltözködés több területén is megfigyelhető, legyen szó nadrágokról vagy melegítőkről.

A milleniálok és a Z generáció közötti vita főként a zokniválasztásban mérhető. Az 1980 és 1995 között születettek bokazoknit hordanak, míg a fiatalabbak a hosszabb darabokat részesítik előnyben. A közösségi médiában mindkét fél kritizálja a másikat, a fiatalok szerint az idősebbek nem tudnak haladni a korral, míg a milleniálok a bokazoknik melletti kitartásukat azzal indokolják, hogy korábban pont amiatt lettek megszégyenítve, mert magasszárú darabokat viseltek.

A zoknik története messzire nyúlik vissza, az ókori Egyiptomból származó legkorábbi példák időszámításunk előtt 3000 környékéről valók. A korai zoknikat állati bőrből vagy növényi rostokból szőtték, és elsődleges céljuk a láb melegítése és védelme volt.

Az ókori Görögországban és Rómában a zokni "udones" néven vált ismertté, és a tehetősebb emberek gyakran élénk színű és bonyolultabb tervezésű darabokat viseltek. A középkorban a zokni a gazdagság és a társadalmi státusz szimbólumává vált.

A reneszánsz idején a fonó- és kötőgépek feltalálása forradalmasította a zoknigyártást, és a tömeggyártásnak köszönhetően szélesebb körben hozzáférhetővé vált. Az ipari forradalom idején a zoknik köré egy egész iparág épült ki, és a sportok népszerűségének növekedésével speciális zoknikat kezdtek gyártani. A 20. század végére a zokni a divat része lett, és az önkifejezés eszközévé vált.