Az eMAG leépítése és terjeszkedése Magyarországon

Az eMAG-nál leépítés kezdődhet Magyarországon augusztus 31-én, amelyet követően október 31-ig egy kisebb hazai csapat fogja kezelni a webshop Marketplace részét. A cég központosítási folyamatot hajt végre, amely a regionális piacterek növekedésére összpontosít, miközben a cégcsoporton belül a Sameday futárszolgálat tovább erősíti pozícióját a régióban újabb magyarországi akvizícióval.

Egy hazai kereskedelemben dolgozó forrás értesülései szerint az eMAG augusztus végén tervez leépítést Magyarországon, hogy ezt követően egy kisebb hazai csapat feleljen a webshop Marketplace részéért. Az eMAG válaszában nem erősítette meg, de nem is cáfolta a 24.hu értesüléseit, csupán annyit közölt, hogy továbbra is dedikált helyi csapattal folytatja működését Magyarországon, kihasználva a több mint 56 ezer eladót befogadó regionális piacterek növekedését a délkelet-európai régióban.

A vállalat közleményében kiemelte, hogy a központosítás célja, hogy az eMAG versenyképes ajánlatokat kínáljon ügyfeleinek, és üzleti tevékenysége hosszú távon fenntartható maradjon a regionális hatékonyság és a folyamatos beruházások révén. A Marketplace-hez kapcsolódó tevékenységeket és a helyi kezdeményezéseket továbbra is a budapesti irodából kezelik, a potenciális Marketplace partnerek felkutatására és a magyar vállalkozók támogatására összpontosítva.

A cég második megkeresésre adott válaszában hangsúlyozta, hogy a regionális piactérré való átalakulás során is jelentős méretű csapattal folytatják magyarországi tevékenységüket, és az ügyfelek igényeinek kielégítésére törekednek, hogy az ügyfeleik minden igényét kielégítő termékek széles választékát kínálják jó minőségű online szolgáltatásainkon keresztül. Az eMAG azt is közölte, hogy minden tőlük telhetőt megtesznek annak érdekében, hogy a változtatások az állományukra a lehető legcsekélyebb hatást gyakorolják.

A vállalat megerősítette, hogy a dunaharaszti logisztikai komplexumot továbbra is működtetik, és a magyar piac kiszolgálása akár innen, akár más raktárakból is megtörténhet. Az eMAG továbbra is fenntartja az Etele Plázában működő flagship üzletét.

Az eMAG története 2001-ben kezdődött, és a vállalat az elmúlt évtizedekben jelentős nemzetközi terjeszkedést hajtott végre. A cég értéke húsz év alatt 1,027 milliárd euróra nőtt. Az eMAG 2012-ben kezdte meg nemzetközi terjeszkedését, és 2013-ban lépett be a magyar piacra. A vállalat 2019-ben felvásárolta az Extreme Digitalt, amelynek eredményeként 2022-ben az utóbbi webshop teljesen beleolvadt az eMAG-ba.

A cégcsoporton belül a Sameday futárszolgálat, amely az eMAG-hoz tartozik, tovább erősíti magyarországi jelenlétét a Pactic csoport felvásárlásával, amely egy integrált logisztikai szolgáltatásokat nyújtó vállalat. A Sameday vezérigazgatója, Lucian Baltaru szerint a felvásárlás révén a cég megerősíti pozícióját a régióban, hiszve a határok nélküli kézbesítési szolgáltatásokban. Ez a Sameday második magyarországi akvizíciója, áprilisban a Sprinter futárszolgálatot vásárolta fel, és a cég 700-nál több Easybox csomagautomatát működtet Magyarországon.