Csak magyar dalok csendülnek fel országszerte május 9-én

Május 9-én több mint kétezer helyszínen, köztük üzletekben, szállodákban, éttermekben és benzinkutakon kizárólag magyar zene fog szólni, az Él a Zene! kezdeményezés keretében, melynek célja a magyar szerzők és előadók munkásságának előtérbe helyezése.

Az Él a Zene! kezdeményezés, amely a magyar könnyűzene napját hivatott megünnepelni, 2022-ben indult, amikor közel ezer magyarországi üzletben csak magyar dalokat játszottak egy napig. Azóta a program tovább bővült, és idén még több helyszín csatlakozott a kezdeményezéshez.

Négy háttérzene-szolgáltató, a MoodMedia, a 3G Multimédia, Music Engine és a KittoMedia támogatásával valósul meg az esemény, így lesz lehetőség a magyar zenék lejátszására a különböző helyszíneken. A kezdeményezéshez rádiók és zenetévék is csatlakoztak, mint például a Radiocafé, a Manna FM, a Magyar Katolikus Rádió, a Klasszik Rádió és a Sláger TV, melyek szintén csak magyar zenét sugároznak ezen a napon. Emellett több mint 100 iskolarádió is részt vesz a DUE Médiahálózat szervezésében, kizárólag hazai előadókat játszva.

A Tour de Hongrie kerékpárverseny május 9-i szakaszának rajtjánál, céljánál és részhajráinál is magyar zeneszámokat hallhat majd a közönség. A szervezők dallistát is ajánlottak a partnereiknek, amelyek a friss, kevésbé ismert magyar előadók műveit is tartalmazzák.

Az Él a Zene! kezdeményezés négy nagykövetet választott, akik a zeneiparban dolgoznak és fontos szerepet töltenek be a magyar zene népszerűsítésében. Közéjük tartozik Major Brigitta, aki több nagy fesztivál, mint az EFOTT, a Balaton Sound és a Sziget színpadmestere. Sebestény-Gallasz Enikő, a WMMusicDistribution ügyvezetője, aki és csapata a digitális zeneterjesztés területén tevékenykedik. Oszkó-Jakab Natália, a Művészetek Völgye és Kerekdomb Fesztivál vezetője, valamint Koltay Anna, a Petőfi TV főszerkesztője és a BP Underground zenei dokusorozat társrendezője is támogatja az ügyet.

A magyar könnyűzenei napot a Fülesbagoly Alapítvány szervezi, főtámogatója az Artisjus Egyesület, további támogatók között szerepel az Előadóművészi Jogvédő Iroda, stratégiai partnerei pedig a Magyar Hangfelvétel-kiadók Szövetsége, a Music Hungary Szövetség és a WMMD.

Tóth Péter Benjamin, az Artisjus kommunikációs vezetője szerint a zene nem csak szellemi, hanem üzleti értéket is képvisel, és a jogdíjakkal a dalszerzők munkáját honorálják, így születhetnek új dalok. Fontosnak tartja, hogy évente legalább egyszer tudatosítsuk ezt, és figyelmünkkel támogassuk a magyar zenészeket.