Véget érhetnek a túlbonyolított munkakör megnevezések?

A cégek gyakran használnak hangzatos és bonyolult pozícióneveket, mint például sales manager, business development manager vagy account manager, de ezek a megnevezések akadályozhatják a megfelelő jelöltek megtalálását.

Az elmúlt években a vállalatok hajlamosak voltak minél inkább kreatívan megnevezni a különböző munkaköröket. Ennek eredményeképpen előfordulhat, hogy egy értékesítői pozícióra sales manager, brand manager, sales executive, business developer, business coordinator vagy business development executive néven hirdetnek. A HR területén is hasonló a helyzet, ahol a toborzókat és fejvadászokat ma már recruitment consultant, talent acquisition, people and culture manager vagy executive recruiter néven említhetik.

Horányi-Kiss Annamária, a JIT Talent vezető tanácsadója szerint a vállalatok nehezen találnak megfelelő jelöltet, mert a pozíciókat tévesen nevezik meg, és emiatt jelentős összegeket költenek a hirdetésekre. A HR portál szerint a pozíciók megnevezését az iparági sajátosságok, a vállalati méret és kultúra, valamint az aktuális trendek is befolyásolják.

A szakértő úgy véli, a jelöltek személyiségére, tudására és tapasztalatára kellene összpontosítani, nem pedig a munkakörök megnevezésére. Horányi-Kiss Annamária hozzáteszi, hogy bár a jól csengő pozíciónevek alkalmazása bizonyos esetekben indokolt lehet, a vállalatoknak tudatában kell lenniük annak, hogy a megnevezés önmagában nem garantálja a megfelelő jelölt megtalálását.