A Peugeot 508 SW sportkombi tesztje

A Peugeot 508 SW sportkombi nem követi a piaci trendeket, hanem egyedi megjelenésével és dízelmotorjával különbözik a többi új autótól. A frissített modell külső és belső változásokat is kapott, de vajon mennyire praktikus a mindennapokban?

A Peugeot 508 SW sportkombi a SUV-ok és elektromos autók korában egy alacsony építésű, dízellel hajtott alternatívát kínál[^László Ferenc]. A 2018-ban bemutatott formaterv alig öregedett az elmúlt évek alatt, a frissítések között a legfontosabbak a függőleges menetfények megsokszorozása és az új logós hűtőrács megjelenése[^László Ferenc]. A belső térben a legújabb Peugeot oroszlános kormány és a kompakt menetirány-választó tűnik fel, valamint a középkonzolról eltűnt a régi váltókar[^László Ferenc].

A digitális műszeregység magas elhelyezkedése miatt nincs szükség HUD-ra, és a 10 colos infotainment kijelző szoftvere is megújult[^László Ferenc]. A kényelmi funkciók között említést érdemel a Focal hi-fi rendszer, a panorámatető és az éjjellátó technika, amelyek azonban jelentős felárral rendelkeznek[^László Ferenc].

A 508 SW praktikumát tekintve a csomagtér mérete nem rekordértékű, de a hátsó ülések döntésével jelentősen bővíthető[^László Ferenc]. A motorválasztékban már csak egy 130 lóerős 1,5 literes dízelmotor érhető el, amely a mindennapokban megfelelő társnak bizonyul, de a sportosabb vezetési élményt keresőknek a benzinmotoros vagy a plugin hibrid változatokat ajánlja a gyártó[^László Ferenc].

Az alapár 15,5 millió forinttól indul, ami magasnak tűnhet, de a Peugeot 508 SW egyedi stílusú és kevésbé fogyasztó alternatívát kínál a piacon[^László Ferenc]. A jövője azonban kérdéses, hiszen a SUV-őrület és az elektromos autók térnyerése közepette nem biztos, hogy lesz következő generációja[^László Ferenc].