BYD: Új elektromos pickup a láthatáron

A BYD, Kína egyik vezető autógyártója, bejelentette, hogy még az idei évben piacra dobja első elektromos pickupját, amely globális szinten fog versenyezni a Ford, a Toyota és a Tesla hasonló modelljeivel, ezzel tovább erősítve a cég pozícióját az elektromos járművek piacán.

A vállalat közleménye szerint a járművet a globális piacra tervezték, nem kizárólag a kínai vásárlók számára. Az autóról eddig közzétett képek csupán takarómatricával fedett részleteket mutatnak, így a belsejéről vagy a külső megjelenéséről még nem áll rendelkezésre információ. A specifikációk és az ár is egyelőre ismeretlenek.

Az iparági források szerint a BYD új pickupja közepes-nagyméretű lesz, méreteiben meghaladva a Toyota Hiluxot. A modell olyan népszerű járművekkel fog versenyezni, mint a Ford Ranger és F-150 Lightning, a Toyota Hilux és a Tesla Cybertruck. A BYD ezzel bővíti termékpalettáját, amely jelenleg a Seagulltól kezdve az U9-ig terjed, 70 ezer és 1,68 millió jüan közötti árkategóriában.

A BYD jelenleg nem értékesít járműveket az Egyesült Államokban, amely a pickupok egyik legfontosabb piaca, de aktív szereplő más jelentős piacokon, mint például Thaiföldön. A cég korábban elnyerte a világ legnagyobb elektromosautó-gyártójának címét, amit agresszív árazási politikájának és globális terjeszkedésének köszönhetett, de ezt a pozíciót az év első negyedévében elvesztette a Tesla javára.

Az elektromos járművek piacának általános kihívásai a BYD-t sem kerülték el. Az első negyedévben a cég 300 114 elektromos járművet adott el, ami 43 százalékos csökkenést jelent a 2023 decemberi negyedévhez képest. Ezzel szemben a Tesla 386 810 autót szállított le, ami 8,5 százalékos visszaesést jelent éves szinten.

A Ford azonban nemrég bejelentette, hogy elhalasztja az új elektromos SUV-jának gyártását, és helyette a hibrid járművekre fog koncentrálni az amerikai piacon. Az új, teljesen elektromos nagyméretű SUV-ja gyártásának kezdetét 2025-ről 2027-re tolta ki, ami azt jelzi, hogy az elektromos járművek elterjedése lassabb ütemű, mint azt korábban várták. A Ford EV-eladásai az első negyedévben 86 százalékkal nőttek az előző év azonos időszakához képest, míg a hibrid modellek értékesítése 42 százalékkal emelkedett. A hagyományos belsőégésű motorral rendelkező járművek értékesítése 2,6 százalékkal nőtt, és a cég célja, hogy 2030-ig Észak-Amerikában minden modellje rendelkezzen hibrid változattal.