Az Apple bocsánatot kért a vitatott iPad Pro reklámért

Az Apple hivatalosan is bocsánatot kért egy új iPad Pro reklám miatt, amelyet sokan kritizáltak, mondván, hogy a technológia elpusztítja a művészeteket. A reklámot, amelyben különböző művészeti tárgyak kerülnek egy hidraulikus prés alá, Tim Cook, az Apple vezérigazgatója osztotta meg, és azóta komoly vitát váltott ki.

A CNN szerint az Apple elismerte, hogy a reklám "célt tévesztett". A reklámban olyan tárgyakat mutatnak, mint egy zongora, bakelit lemezjátszó, fényképezőgép, festékes doboz, mellszobor, metronóm és egy 80-as évekbeli arcade videojáték, amelyek egy hidraulikus prés alá kerülnek. A "Crush" címet viselő videóban az ipari préselőgép atomjaira zúzza az ott lévő hangszereket, tévéket, játékokat, rádiókat és kamerákat, amikor pedig a folyamat a végére ér, a minden eddiginél vékonyabb új iPad Pro sejlik fel az acél talapzaton.

Az üzenet valószínűleg az volt, hogy az új iPad Pro, amelyet az Apple legvékonyabb termékének, a legtutibb kijelzővel és M4-es csippel működő eszköznek neveznek, minden művészeti tevékenységhez elegendő. Azonban a reklám sokak szerint pont az ellenkezőjét sugallja, és azt a félelmet erősíti meg, hogy a technológia kiszorítja a művészeteket és az emberi munkát.

Hugh Grant, Golden Globe-díjas brit színész, és Reed Morano, A szolgálólány meséjének rendezője is felszólalt a videó ellen. Grant szerint a hirdetés bemutatja, hogy a "Szilícium-völgy hogyan zúzza szét az emberi élményt". Tor Myhren, az Apple marketingkommunikációért felelős alelnöke az AdAge-nek adott nyilatkozatában bocsánatot kért, és elismerte a hibát.

A célunk, hogy mindig ünnepeljük meg, ha felhasználóink ezerféle módon fejezik ki magukat és keltik életre az elképzeléseiket az iPad segítségével. Ezzel a reklámmal azonban elvétettük a célt, és ezt nagyon sajnáljuk

– mondta Myhren.

Az Apple megerősítette, hogy a reklámot nem fogják leadni a televíziókban, de a videó még mindig elérhető Tim Cook Twitterén megosztott bejegyzésében. A videó megtekintési számaiban YouTube-on már több mint egymillióan nézték meg. A közösségi média oldalakon olvasható kritikák szerint a reklám érzéketlen, és színtelen, disztópikus világot mutat be, mely szokatlan az emberbarát és különleges megítélésű képet mutató vállalattól. Hogy ez a balhé hasznosnak vagy épp kártékonynak bizonyul az Apple számára, azt csak az eladások számát derül majd ki. A kaliforniai székhelyű vállalat kedden mutatta be az új tabletjeit, melyben már egy mesterséges intelligenciát támogató chip kapott helyet.