Boeing 737-300 balesete Szenegálban

Felszállás közben túlfutott a kifutópályán és lezuhant egy Boeing 737-300 típusú repülőgép Szenegálban, ahol legalább tizenegy ember megsérült, közülük négyen súlyosan – számolt be a BBC. A gép az Air Senegal HC 301-es számú Dakarból Malajzia fővárosába, Bamakóba tartó járatának része volt, amikor csütörtökön, a kora reggeli órákban az incidens történt. A fedélzeten lévő 78 utas közül a többség nem szenvedett sérüléseket. A pilóta könnyebb sérüléseket szenvedett, a repülőtér pedig az eset után átmenetileg lezárásra került, és vizsgálat indult az esemény okainak kiderítésére.

A Boeing vállalat az utóbbi időben több negatív hírrel került a figyelem középpontjába, többek között légibalesetek és a műszaki ellenőrzések felületessége miatt. Ezek a botrányok jelentős károkat okoztak a cég hírnevének. A vállalatnál ezek hatására változások is várhatóak, ugyanis David Calhoun vezérigazgató 2024 végén távozik a Boeingtől, és a cég az idén úgy döntött, hogy átalakítja a vezetőségét. Idén januárban egy szinte vadonatúj 737 Max 9-esnek nem sokkal a felszállás után ablakostul kiszakadt egy oldalpanelje, szerencsére súlyos következmények nélkül. A 737-es modellek többszörös problémái, valamint a légitársaságok, a szabályozó hatóságok és a befektetők nyomása miatt a programban további alapvető változtatásokat hajtottak végre, és az eset után azonnali hatállyal megváltak a 737-es program vezetőjétől. Május 8-án pedig egy FedExes Boeing 767-es teherszállító orrfutómű nélkül szállt le az isztambuli repülőtéren, de ebben az esetben sérülés nem történt.

A Boeing nehéz időszakot él át, a Max gépek hibái miatt bizalmi válsággal küzd, és nemrég az amerikai légiközlekedési hatóság a Dreamilnernél is vizsgálatokat kezdett. A Boeing részvényeinek árfolyama kismértékű, 0,3 százalékos mínuszban áll a nyitás előtti kereskedésben.

Sem a repülőgépet gyártó Boeing, sem a járművet bérbeadó Transair nem kommentálta a legutóbbi balesetet. Május elején két hónapon belül már a második, a Boeinghez köthető szakember veszítette életét, aki korábban terhelő állításokat fogalmazott meg a céggel szemben. A szenegáli baleset nem sokkal azután következett be, hogy kiderült, súlyos hibákkal kerültek le a gyári futószalagról a repülőgépek, amelyek esetében a karosszériáknál léptek fel hiányosságok, de a vádakat a karosszériákat gyártó Spirit AeroSystems határozottan visszautasította.