A Fidesz felzárkózik, de Magyar Péter még mindig vezet a közösségi médiában

Harmadik hónapja tart a Magyar Péter által okozott politikai-közéleti turbulencia, és a közösségi média toplistái azt mutatják, hogy ő továbbra is vezet, míg a többiek csak próbálnak lépést tartani vele. A Fidesz azonban áprilisban felzárkózott, és új arcokat is bevetett a közösségi médiában.

Áprilisban a magyar politikusok közül Magyar Péter gyűjtötte a legtöbb lájkot a Facebookon, összesen 3 442 000 interakciót, míg Orbán Viktor 1 030 000 interakcióval a második helyen áll. A harmadik helyre Szentkirályi Alexandra került 362 000 interakcióval, aki eddig inkább csak a Tiktokon és Instagramon volt aktív, de most a Facebookon is megnövelte aktivitását.

A Fidesz áprilisban rendezte sorait, és új versenyzőket, mint Szentkirályi Alexandrát és Menczer Tamást küldött a pályára. Szentkirályi hirdetéseire a Fidesz 40 millió forintot költött, ami hozzájárulhatott a dobogós helyezéséhez. Menczer, a frissen kinevezett fideszes kommunikációs igazgatóként, nagyobb lendülettel és arroganciával kezdte meg munkáját.

Orbán Viktor stábja is erősen belehúzott, és az ő havi lájkjainak számát egymillió fölé tornászták, ami még önmagához képest is jelentős növekedés. Magyar Péter viszont minden létező rekordot megdöntött, és három hónap alatt harmadszor is sok kört vert a teljes mezőnyre.

A hónap során Papp László lett a harmadik vidéki polgármester, aki bejutott a top15-ös listára. A Budapest vezetéséért versengő trióból Szentkirályi Alexandra és Karácsony Gergely is jobban szerepelt, mint Vitézy Dávid. Az EP-választási listavezetők közül Deutsch Tamás a 17., Donáth Anna a 55., és Ungár Péter a 67. helyen végzett. Magyar Péter egy hónap alatt 44 ezerrel növelte a követőtáborát, és jelenleg a 8. legnagyobb magyar politikusi Facebook-oldallal rendelkezik.

A közösségi médiában a fizetett politikai üzenetekre költött összegek is jelentősek. A Megafon 233 millió forintot, a Mediaworks 103 millió forintot, míg a CÖF 72 millió forintot költött hirdetésekre. Szentkirályi Alexandra 41 millió forintot, a Fidesz 37 millió forintot, Orbán Viktor 15 millió forintot, Vitézy Dávid pedig 8,1 millió forintot költött hirdetésekre.

Az interakciók típusai közül a legtöbb megosztást Magyar Péter kapta, a legtöbb kommentet szintén ő, míg a legtöbb mérges emojit az ő posztja kapta, amelyben bejelentette, hogy kirúgták Tarr Zoltánt az állásából egy állami cégnél. A legtöbb meglepett emojit Hadházy Ákos kapta, a legtöbb szomorú emojit ismét Magyar Péter, a legtöbb szívecske pedig szintén Magyar Péter és a tüntetésen elhangzott beszédek élő videója kapta.

Az Instagramon Magyar Péter átvette az első helyet Orbán Viktortól, és a Szentkirályi-Hadházy-MZP trió mögött nagy leszakadásban van a mezőny többi része. Vona Gábor is bekerült a toplistára, mióta bejelentette a nagy visszatérését.

A propagandaoldalak versenyében Bohár Dániel / Megafon került az első helyre, míg a Megafon 230 millió forintos reklámköltésével nem ért el jelentős növekedést a besöpört lájkok számában. A CÖF-nél közel 600 forint ment el átlagosan egy lájkra áprilisban.

: Forrás: Lájkbajnokság cikk, 2023 április