A használtautó piac legfrissebb trendjei Magyarországon

Magyarországon az idei év első három hónapjában jelentősen nőtt a használt gépkocsik adásvétele, az alsó-közép kategória vezeti a piacot, és a hagyományos márkák mellett a feltörekvők is egyre népszerűbbek.

Magyarországon a használtautó-piac dinamikus növekedést mutatott az év első negyedévében, a Datahouse adatai szerint március végéig 226 199 használt gépkocsi talált új tulajdonost, ami 12,9 százalékkal több az előző év azonos időszakához képest. Az alsó-közép kategória a legnépszerűbb, 64 204 darabos értékesítéssel, míg a kisautók és a felső-közép kategóriás járművek is jelentős részesedéssel bírnak a piacon.

Az eladásokat tekintve az Opel, a Volkswagen és a Suzuki márkák a legkeresettebbek, rendre 10,7, 10,3 és 8,2 százalékos piaci részesedéssel büszkélkedhetnek. A március hónap kiemelkedően erős volt, 76 788 adásvétellel, 5,3 százalékkal megugorva a tavalyi harmadik havi teljesítményt.

A használtpiac legnépszerűbb modelljei többnyire tizenéves autók, amelyek évek óta stabilan tartják magukat a toplistán. Tóth Péter, a Das WeltAuto Centrum Budaörs értékesítési igazgatója szerint a SUV kategória is vitathatatlanul népszerű a magyar vásárlók körében.

Az elektromos és hibrid autók piacán érdekes tendencia figyelhető meg: az elmúlt másfél évben ezeknek az autóknak az ára jóval gyorsabban és nagyobb mértékben csökkent, mint a belsőégésű motorral rendelkező társaiké. Ennek oka részben a töltési infrastruktúra hiányosságai és a vevők kiváró magatartása, sokan ugyanis arra számítanak, hogy néhány év múlva jobb hatótávú elektromos autókat vásárolhatnak.

A használt elektromos autók piacán az árak csökkenését tovább erősíti az új elektromos modellek megjelenése, amely árversenyt generál a használtjármű-piacon is. A jövőben várhatóan a most feltörekvő márkák lesznek a legkeresettebbek, amint azt Tóth Péter is előre látja.