Kamu csomagos átverések – Egy áldozat és egy magánnyomozó nyomozása

A csalók által elkövetett kamucsomagos átverések egyre több embert érintenek, de vannak, akik nem hagyják annyiban a dolgot. Egy magánnyomozó és egy áldozat elhatározták, hogy a végére járnak ennek a jelenségnek, hogy másokat megvédjenek a jövőben.

A Blikk korábban már beszámolt arról, hogy az utóbbi időben megszaporodtak azok az esetek, amikor emberek olyan csomagokért fizettek, amelyeket nem is rendeltek meg. A 24.hu is foglalkozott a témával, számos bejelentés érkezett hozzájuk az olvasóktól, akik hasonló módon lettek átverve.

Egy konkrét esetben egy család 9000 forintot veszített egy nem rendelt csomag miatt. Balázs, az áldozat, elvi okokból döntött úgy, hogy nem hagyja annyiban az ügyet, és mindent megtesz annak érdekében, hogy másokkal ne történhessen meg hasonló.

Balázs felesége vette át a csomagot, amelyben egy olcsó kínai lámpa és egy szemöldökcsipesz volt, összértékben alig 1200-1500 forintot érő tartalommal. A család megpróbálta felvenni a kapcsolatot a csomagot árusító céggel, de csak egy szlovéniai visszaküldési lehetőséget találtak, amit végül nem is használtak ki.

Balázs barátja, Vágány Sándor magánnyomozó, bruttó 1 forintért vállalta az ügyet, és a rendőrségi feljelentést követően megkezdte a nyomozást. A magánnyomozó szerint a cég automatikusan belevonja az embereket a vásárlói körébe, és évente egyszer jogosultak küldeni egy meg nem rendelt csomagot, amelynek értéke legfeljebb 10.000 forint lehet.

A magánnyomozó felvetette a lehetőséget, hogy a cég valahogyan hozzájutott az emberek adataihoz, és visszaélve ezekkel, regisztrációt hoztak létre a nevükben. A cél az, hogy a rendőrségi tanúmeghallgatásig elegendő bizonyítékot gyűjtsenek, amely alapján büntetőügyet lehet indítani.

Balázs és Vágány Sándor arra buzdítanak mindenkit, hogy tegyenek feljelentést, ha hasonló csalás áldozatai lettek, hogy elegendő nyomás alakuljon ki a csalók ellen. Hangsúlyozzák, hogy nem szabad átvenni kétes eredetű csomagokat, mert valószínűleg túlárazott vagy értéktelen termékeket tartalmaznak.

A Blikk célja, hogy felhívja a figyelmet az online csalásokra és segítsen az embereknek felkészülni ezekkel szemben. Ha valaki csalás áldozata lett, a lap arra kéri, hogy ossza meg történetét a atvertek@blikk.hu címen, hogy másokat is megvédhessen.