Amerikai óriáscégek pénzügyi eredményei

A legnagyobb amerikai vállalatok meglepően erős negyedéves pénzügyi adatokat közöltek a héten, amelyek túlszárnyalták az elemzői várakozásokat.

A várt visszaesés helyett a tőzsdén szereplő nagyvállalatok pozitív eredményeket mutattak be a negyedéves gyorsjelentéseikben.

A Coca–Cola 11,3 milliárd dolláros bevételt ért el, ami 3 százalékos növekedést jelent éves alapon, és 3,2 milliárd dolláros nyereséget termelt. Az eladott üdítők mennyisége 1 százalékkal nőtt, különösen a fejlődő országokban, mint Brazília, a Fülöp-szigetek és Nigéria. A szénsavas üdítők és gyümölcslevek eladásai 2 százalékkal emelkedtek, míg az ásványvizek, sportitalok és teák eladásai csökkentek. A kamatbevételek is jelentősen, 46 százalékkal nőttek az előző év azonos időszakához képest.

A McDonald’s 6 milliárd dolláros összbevételt és 1,9 milliárd dolláros nyereséget könyvelt el, ami 2 százalékos növekedést jelent. Chris Kempczinski, a cég ügyvezetője kiemelte, hogy a McDonald’s az elmúlt 13 negyedévben minden alkalommal növelte az eladásait.

Az Eli Lilly gyógyszergyártó cég 26 százalékkal növelte bevételeit a Mounjaro és a Zepbound testsúlycsökkentő gyógyszereinek köszönhetően. A cég 8,8 milliárd dolláros árbevételt és 2,3 milliárd dolláros nyereséget ért el, és emelte az éves árbevételi várakozásait. Az Eli Lilly a Zepbound súlycsökkentő és a Mounjaro cukorbetegség elleni gyógyszer iránti jelentős keresletre és bővülő gyártási kapacitásaira reagálva 2 milliárd dollárral megemelte éves értékesítési előrejelzését, így idénre 42,4 és 43,6 milliárd dollár közötti bevételre számít. A gyógyszergyártó emellett részvényenként 1,30 dollárral, 13,50-14 dollárra emelte éves profitprognózisát. A vállalat részvényenként 2,58 dolláros korrigált nyereségről számolt be, ami 12 centtel felülmúlta az elemzői várakozásokat.

A PayPal 7,7 milliárd dolláros árbevételt és 888 millió dolláros nyereséget ért el, ami 9 százalékos növekedést jelent a bevételek terén, és 18 százalékosat a részvényenkénti nyereségben. A részvényesek számára ez különösen jó hír, mivel a cég részvényei az elmúlt öt évben 40 százalékot veszítettek az értékükből.

A MicroStrategy továbbra is bővíti bitcoin állományát, az elmúlt negyedévben több mint 25 ezer bitcoint vásárolt, így már 214,4 ezer darabot birtokol. A vállalat átlagosan 35180 dolláros árfolyamon szerezte be a bitcoint, ami jelenlegi árfolyamon 73 százalékos nyereséget jelenthet. Azonban a vállalat valós bevételei 5 százalékkal csökkentek.

Az Amazon és a Starbucks gyorsjelentéseit a keddi tőzsdezárás után várták.