Őrült tempó: rekordot döntött a SPAR Magyarország

Bár a különadó miatt tengelyt akasztottak a magyar kormánnyal a SPAR tulajdonosai, a hazai leányvállalat rendkívül sikeres 2023-as teljesítményről számolt be, több mint 15 százalékkal megfejelve az egy évvel korábbi rekordot.

A SPAR Magyarország Kft. a 2023-as évben bőven 1000 milliárd forint feletti, pontosan 1023,2 milliárd forintos forgalmat ért el, ami 15,79 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. A társaság öt új áruházat nyitott és négyet felújított, összesen csaknem 10 milliárd forint értékben. A magyarországi piacra lépés óta a cég összesen 539 milliárd forint értékben ruházott be az országban.

A SPAR Magyarország Kft. a magyar kormánnyal kialakult konfliktus ellenére is hangsúlyozta, hogy nem terveznek kivonulni a magyar piacról. Heiszler Gabriella, a cég ügyvezető igazgatója az Indexnek nyilatkozva elmondta, hogy a vállalat 2023-ban is veszteséges volt, nagyságrendileg ugyanakkora mértékben, mint 2022-ben, és mintegy 30 milliárd forintnyi különadót fizetett be az államkasszába.

A franchise-hálózat üzleteivel együtt a cégcsoport 17 ezer munkatársat foglalkoztat, ezzel az ország egyik legnagyobb munkaadója. A franchise-hálózat 2023-ban huszonöt üzlettel bővült, és a 641 tagú üzlethálózat része 36 INTERSPAR hipermarket, 300 SPAR szupermarket, 32 City SPAR, 42 SPAR partner bolt, 83 SPAR Market, valamint 87 OMV–SPAR express és 61 Orlen–DESPAR töltőállomás.

A SPAR online shopja, amely 2019-ben indult, évről évre emelkedő forgalmat ér el, és már az ország több mint 200 településén szállít házhoz. A vállalat környezetvédelmi kezdeményezései közé tartozik, hogy a vásárlók eldönthetik, papírtáskában vagy csomagolás nélkül szeretnék-e átvenni a rendelésüket.

A SPAR Magyarország saját üzemek termelésére is nagy hangsúlyt fektet. A bicskei Regnum húsüzem és a perbáli termelőüzem fejlesztéseinek köszönhetően a vállalat megbízható forrásból származó, magas minőségű tőkehúsokat és húskészítményeket biztosít üzlethálózata számára. A bicskei üzem nettó forgalma 2023-ban 65,92 milliárd forint volt, míg a perbálié 11,41 milliárd.

A vállalat kizárólag saját forrás felhasználásával valósította meg az éves bérfejlesztést, ami 2023-ban 8,7 milliárd forintot jelentett. A munkavállalók számára továbbra is érvényben maradt a 13. havi juttatás, a SPAR Hűségprogram és a 15 százalékos vásárlási kedvezmény, valamint a bővülő partneri együttműködéseknek köszönhetően kedvezményes áron érhetnek el többek között banki szolgáltatásokat, sporttermékeket, színházjegyeket és különféle belépőket. A vállalat elkötelezett a munkavállalók egészségi állapotának megőrzése iránt, ennek érdekében hat éve működik együtt az ország egyik legnagyobb magánegészségügyi szolgáltatójával, amely szűrővizsgálatokat végez, betegségeket diagnosztizál és kezel.

2023-ban is számos képzésen vehettek részt a munkavállalók: az elmúlt évben több mint 1500 munkatárs részesült szakoktatásban, és a 2019-ben indult SPAR Vezetői Akadémia fejlesztő programjainak fókuszában 2023-ban is a hosszú távú sikeres működéshez szükséges vezetői készségek álltak.

A SPAR Magyarország segíti a hazai kisvállalkozásokat, hogy termékeikkel megjelenhessenek áruházaiban: a Hungaricool verseny negyedik alkalommal meghirdetett felhívására 2023-ban 179 vállalkozás jelentkezett 301 termékkel. Végül 9 nyertes márka 37 új terméke vált elérhetővé az INTERSPAR hipermarketek polcain. A 2021-ben elindított Régiók Kincsei program szintén a hazai kistermelők piacra jutási esélyeit javítja, és 2023-tól kezdve már Budapesten is elérhetővé váltak a hazai kisvállalkozások, termelők, kézműves cégek, kis borászatok és sörfőzdék kiváló minőségű magyar termékei.

: article-1 : article-2 : article-3