Egyedi módon ötvözte a futást és a borkóstolást egy brit férfi a londoni maratonon

A londoni maratonon egy 52 éves brit férfi, Tom Gilbey nem mindennapi módon döntött a frissítés mellett: a teljes táv alatt 25 különböző bort kóstolt meg jótékonysági célból.

Tom Gilbey, aki borkereskedőként tevékenykedik, az április 21-én megrendezett versenyen minden mérföldnél megállt egy-egy bor megkóstolására. A különleges kihívást fia, Freddie, a családi cég marketingigazgatója találta ki. A cél az volt, hogy pénzt gyűjtsenek egy oxfordi Hospice ház számára, ahol Gilbey édesanyja töltötte élete utolsó éveit.

Kezdetben 2 ezer fontot szerettek volna összegyűjteni, de a TikTokon való megosztás után a támogatások mértéke robbanásszerűen nőtt, és két nap alatt több mint 14 ezer font (körülbelül 6,5 millió forint) adomány gyűlt össze.

A maraton napján, vasárnap reggel fél tízkor kezdődött a borkóstolás, ahol Gilbey az első bor esetében sikeresen azonosította a fajtát, származási helyét és az évjáratot is. A verseny során azonban, ahogy teltek a mérföldek, egyre nehezebben találta el a borok jellemzőit, bár keveset ivott meg belőlük, többségüket kiköpve.

Gilbey korábban, 1996-ban futott maratont, és a mostani verseny előtt a legnagyobb táv, amit bor kíséretében futott le, 10 kilométer volt, ahol csak egy bort kóstolt meg. A maratoni borkóstolós teljesítményéről készült videóban büszkén számolt be a sikerekről: 25 borból 7-et teljesen helyesen azonosított, 4-et tévesen, míg 14-et nagyjából helyesen. A jótékonysági akcióhoz továbbra is lehet adományokat küldeni.

A cikkben említett Coca-Cola újdonság, a Coke SoundZ alkalmazás, amely az idegkutatás és mesterséges intelligencia segítségével készült, nem kapcsolódik közvetlenül a londoni maratonhoz vagy Tom Gilbey borkóstolós futásához. Az alkalmazás egy különálló termék, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy zenét készítsenek a Coca-Cola üdítő hangjaiból. Az alkalmazásban az idegtudományok terén elért eredményeket is felhasználták, hogy kellemes érzéseket váltsanak ki az agyban a termék fogyasztásához köthető hangok – mint a szisszenés és a kortyolás – segítségével. Az alkalmazás fizikai verzióját egy palack formájában is kiadták.