Kalocsa–Paks Duna-híd: Nemzetközi elismerés egy magyar projektnek

Néhány hónappal a befejezése után a Kalocsa–Paks Duna-híd építési projektje kiemelt figyelmet kapott egy londoni szaklapban, amely címlapra emelte és részletes cikket szentelt neki.

A Bridge Design & Engineering nevű londoni szaklap címlapján mutatta be a Kalocsa–Paks Duna-híd projektjét, amelyet a Duna Aszfalt Zrt. valósított meg. A híd, amely a 20. Duna-híd Magyarországon, Erdei Mihály fotója által került a lap címlapjára. A projekt három oldalas bemutatásra került a nyomtatott kiadásban, mint a közép-európai infrastruktúra-fejlesztések egyik fontos állomása.

A Magyar Építők által ismertetett cikk szerint a 2021-ben kezdődött beruházás 2024 januárjában érte el az egyik jelentős mérföldkövet, mivel a hídpálya építését több héttel a határidő lejárta előtt befejezték. A kivitelezés során a legnagyobb kihívást az jelentette, hogy a híd 89 különböző elemének összeszerelése több mint 150 munkafolyamatot igényelt. A 946 méter hosszúságú híd már túl van a hordógurításon, és hamarosan a terheléses tesztelése is megkezdődik.

A projekt kapcsán a Magyar Építők által közölt adatok szerint a munkaterület 2021-es átadása óta a következőket hajtották végre:

  • 2 222 méter hosszúságban, 1,5 méter átmérőjű cölöpöket fúrtak le a híd alapozásához;
  • 28 ezer köbméter betont építettek be a híd szerkezetébe;
  • 5 000 tonnánál is több acélszerkezetet gyártottak és szereltek be, ami 40 kilométernyi minősített hegesztett varratnak felel meg;
  • 418 kilométer hosszúságban helyeztek el extradosed- és belső feszítő kábeleket;
  • 82 300 tonna vízépítési követ használtak fel folyószabályozásra és a hídpillérek védelmére.

A cikkben említett Paris Hilton kapcsolatos információk nem relevánsak a Kalocsa–Paks Duna-híd projektjéhez, ezért azokat nem tartalmazza ez a frissített cikk.