Fővárosi buszközlekedés fejlesztése

A Budapesti Közlekedési Központ bejelentette, hogy több buszjáraton is csuklós buszokat állítanak forgalomba a megnövekedett utasforgalom kielégítése érdekében.

A BKK tájékoztatása szerint a 122E buszjáraton csúcsidőszakban csuklós buszok kezdenek közlekedni, amelyekkel mintegy 25%-kal nő a férőhelyek száma Újpest-városkapu metróállomás és Káposztásmegyer között. Az „ügyfelek visszajelzései alapján” hozott döntés értelmében a csúcsidőszakon kívüli időszakban azonban továbbra is szólóbuszok szállítják az utasokat ezen a vonalon.

A nyári szezonban, május 3-ról 4-re virradó éjszakától szeptemberig a Közvágóhíd közelében lévő szórakozóhelyek látogatóinak számának növekedéséhez igazodva a 901-es és a 918-as éjszakai buszjáratokon is csuklós buszokat vetnek be. Ezáltal péntek és szombat éjszakákon másfélszeres kapacitást biztosítanak ezeken a vonalakon.

A BKK közleménye szerint májustól október közepéig hétvégi napokon ismét elindul a 226-os busz, amely a Nyugati pályaudvart, a Margitszigetet és az Óbudai-szigetet köti össze. A buszjárat új megállót kapott, így a Nyugati pályaudvar irányába is megáll a Zenélőkútnál.

Végül a 914-es, a 914A, a 950-es és a 950A buszjáratokon Újpest irányába a Népliget M és a Nagyvárad tér M megállók között május 3-ról 4-re virradó éjszakától egy új megállóban, az Albert Flórián út elején létesített Albert Flórián út megállóban is megállnak a buszok.

A mostani fejlesztések érdekessége, hogy januárban a BKK adatalapú mérések eredményeként úgy döntött, hogy több járatát ritkítja hétfőnként és péntekenként, amely intézkedés 53 járatot – 43 busz-, négy villamos- és hat trolibuszjáratot – érintett. A felháborodás miatt azonban végül visszavonták a járatritkításokat, és a BKK vezérigazgatója elismerte, hogy hibáztak a döntés meghozatalakor.

(Nyitóképünk illusztráció)