A leggyakrabban utánzott márkák az adathalászatban és a YouTube új intézkedései

Egy friss kutatás szerint a kiberfenyegetések számának növekedése mellett az adathalász-támadások továbbra is komoly veszélyt jelentenek. A Check Point Research (CPR) közzétette a 2024-es év első negyedévére vonatkozó Brand Phishing Ranking legújabb eredményeit, amelyek rávilágítanak azokra a márkákra, amelyeket a kiberbűnözők leggyakrabban használnak fel személyes és fizetési adatok megszerzésére.

A Microsoft továbbra is vezeti az adathalász-támadásokban leggyakrabban utánzott márkák listáját, az összes ilyen kísérlet 38 százalékával. A Google 11 százalékkal a második helyen áll, míg a LinkedIn is a leggyakrabban utánzott márkák között van. Az Airbnb először került be az első tízbe, amit a Check Point a húsvéti szezonban megnövekedett utazási kedvvel magyaráz.

A technológiai szektor továbbra is az adathalászok által leggyakrabban megszemélyesített ágazat, a közösségi hálózatok és a bankszektor mögött. A technológiai márkák különösen vonzó célpontok a kiberbűnözők számára, mivel széles körben használják őket vállalati és távmunkakörnyezetekben, ezáltal könnyű hozzáférést biztosítva a vállalati eszközökhöz.

A CPR kiemelt egy 2024 első negyedévében megfigyelt adathalászkampányt is, amelyben egy állítólagos DHL EXPRESS-től származó e-mailt használtak. Az e-mailt a message-system-express@shipping.com címről küldték, és a címzetteket azonnali cselekvésre szólította fel a DHL-szállítmányokkal kapcsolatban, egy csalárd weboldalra irányítva őket, ahol fizetési kötelezettséget szimuláltak.

A felhasználókat arra ösztönzik, hogy legyenek óvatosak az e-mailekkel és üzenetekkel, még akkor is, ha azok megbízható márkáktól származnak, és proaktív kiberbiztonsági gyakorlatokat alkalmazva csökkenthetik a kiberbűnözői taktikák áldozatává válásának kockázatát.

A kiberfenyegetések folyamatos fejlődése miatt a proaktív intézkedések és a megbízható kiberbiztonsági megoldások nélkülözhetetlenek az adathalász-támadások elleni védekezésben.

Ezzel párhuzamosan a YouTube is új intézkedéseket vezetett be az ad-blocker szoftverek elleni harcban. A Google tulajdonában lévő videómegosztó platform mostantól teljesen elérhetetlenné teszi a tartalmakat azok számára, akik hirdetésblokkoló alkalmazást használnak. A cég szerint az ad-blockerek használata sérti a felhasználási feltételeiket, mivel megakadályozzák a tartalomgyártókat abban, hogy a megtekintésekért megjutalmazzák őket. A YouTube korábban már több lépést is tett az ad-blockerek ellen, például korlátozta a megtekinthető videók számát és a betöltési sebességet, de a mostani döntésük a legszigorúbb, amely nemzetközi szinten is érvényesülhet, és számos ad-blocker használó videózását akadályozhatja meg. A Google-nél végleg, minden formában leszámolnak a reklámblokkolókkal, beleértve az okostelefonos reklámblokkoló alkalmazásokat is, mint például az AdGuard. A megoldás a Google szerint a YouTube Premium, ami a havidíj ellenében – többek között – eltünteti a videók lejátszása közötti és közbeni reklámokat.