A mai fiatalok kiadási prioritásai: az élelmiszer a csúcson

A McKinsey & Company kutatása felfedte, hogy az Y- és Z-generáció tagjai az élelmiszerre költenek a legtöbbet, megelőzve ezzel az éttermeket, bárokat és az utazást.

Voltak idők, amikor a luxus éttermekben való étkezés és a költséges nyaralások jelentették a pénzkidobást. Ezzel szemben a McKinsey & Company februári jelentése rávilágít, hogy a fiatalabb generációk számára az élelmiszer vált a legfontosabb kiadási tényezővé. A vállalat által végzett kutatásban több mint 4000 személyt kérdeztek meg, a baby boomerektől kezdve az X generáció tagjaiig, hogy mely kategóriákban terveznek idén költekezni. Az eredmények szerint az Y- és Z-generáció válaszadói az élelmiszereket helyezték az első helyre, még az éttermek, bárok, utazás, szépség- és testápolási termékek, ruházati cikkek és fitneszeszközök előtt.

A kutatásból kiderült, hogy az Y-generáció tagjai, akik most válnak szülőkké, inkább magukra, partnerükre és gyermekeikre költenek. Ez jelentős változást jelent a 2018-as adatokhoz képest, amikor a baby boomerek és az X-generáció még többet fordított élelmiszerre, mint az Y-generáció.

A Z-generáció tagjai pedig különösen a drága, minőségi élelmiszerekre költenek. Egy 23 éves válaszadó elmondása szerint körülbelül 130 dollárt költ élelmiszerekre másfél hét alatt, különös tekintettel a minőségi üdítőkre és rágcsálnivalókra, mint például a fehérjeszeletek.

A fiatalabb generációk divatos termékekre való költekezési hajlandóságát jól példázza a Liquid Death ásványvíz márka sikere, amelynek értékét a Forbes nemrég 1,4 milliárd dollárra becsülte. Peter Pham, a márka egyik befektetője szerint a siker egyik oka a fiatalokat megcélzó vonzereje.