Az átláthatatlan módon finanszírozott Megafon Központ a Lakmusz cikke szerint összehangolt kampányt indított: múlt hét óta összesen 6 emberüknek jutott eszébe, hogy a német gazdasági helyzetről, és az országban zajló gazdatüntetésekről kellene videót készíteni. Ezeket január 17-e óta fizetett hirdetésekkel tolja a Megafon, és nagyjából egy hét alatt 10,5-11 millió forintot költöttek rájuk, hogy több mint 3 millió emberhez eljussanak.

A lap kiemeli, hogy ahogy azt a kormányzati kommunikációban is gyakran tapasztaljuk, a Megafon videói inkább erős érzelmi hatást kiváltó politikai üzeneteket és véleményeket fogalmaznak meg, és kevés ellenőrizhető, illetve bizonyítható állítást tartalmaznak.

Bohár Dániel még Berlinbe is elutazott, hogy megkérdezze a német gazdákat, hová lett a pénz, ami nekik járna. Ukrajna, a migránsok, Soros György és Joe Biden talán tudja a választ.

„A németeknél betelt a pohár.” „A németeknek végleg elfogyott a türelmük.” „A német gazdákat elárulta a kormányuk.” Ilyen és ehhez hasonló felütésekkel kezdődnek azok a megafonos videók, amelyek az elmúlt héten elárasztották a Facebook hírfolyamát.

A megafonosok szerint minden baj abból származik, hogy a német kormányt valójában a globalisták irányítják (a felvételeken Soros György és fia, illetve Joe Biden amerikai elnök jelenik meg), mindebből pedig azt a következtetést vonják le, hogy soha többé nem szabad a “baloldalnak” átadni a hatalmat, sem Németországban, sem Magyarországon, sem pedig Brüsszelben.

A napokban a Megafonhoz képzésre jelentkezők személyes adatai szivárogtak ki a világhálóra, így derült ki, kik szeretnének tanulni a kormánypárti influenszerektől. Az eset miatt hivatalos bejelentés is érkezett a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz (NAIH). 

Fotó: Facebook