Nyilvánosságra hozta a kormány a Miniszterelnöki Kabinetiroda által 2022 őszén kötött szerződéseket, a Balásy Gyula tulajdonában lévő New Land Media Kft.-vel és a Lounge Design Kft.-vel.

A hvg.hu ezek alapján írta meg, hogy októberben nettó 3,417 milliárd forintot, míg decemberben nettó 1,26 milliárd forintot költöttek az „Európa jövőjét érintő nemzetközi és hazai színtéren történő kormányzati kommunikációval kapcsolatos, valamint az állampolgárok életét kiemelten érintő kormányzati döntésekkel kapcsolatos feladatok” ellátására.

Ez a 4,67 milliárd forint a nemzeti konzultációnak megágyazó bombás plakátkampányra ment el.

Ez az összeg adódik hozzá a konzultációs ívek postai, illetve nyomdaköltségéhez, ami – amint arról korábban lapunk, a frisshirek.hu is beszámolt – több mint 2,7 milliárd forint volt.

Vagyis már 7 milliárd forintnál is többnél tartunk.

Ám – hívta fel a figyelmet cikkében a hvg.hu – ez még valószínűleg nem a végleges költség, hiszen az online reklámkampányra költött összeget még nem ismerjük.

Amint azt a frisshirek.hu már megírta: Szentkirályi Alexandra kormányszóvivő szombaton ismertette a nemzeti konzultáció eredményeit. Tájékoztatása szerint 1,4 millióan válaszoltak, és „a magyarok 97 százaléka elutasítja a súlyos károkat okozó szankciókat”.

Dömötör Csaba, a Miniszterelnöki Kabinetiroda parlamenti államtitkára szerint az üzenet egyértelmű: „kevesebb drága szankciót, és több beleszólást az embereknek”.

Brüsszelt azonban nem hatja meg a nemzeti konzultáció, de az feltűnt nekik, milyen kevesen válaszoltak a kérdésekre.

Fotó: Facebook/Magyarország Kormánya oldala