Szentkirályi és Vitézy a Facebookon költöttek a legtöbbet a kampányra

A közösségi médiában végzett kampányköltségek nem feltétlenül arányosak a választási eredményekkel, ahogy azt a legutóbbi önkormányzati választások adatai is mutatják. Szentkirályi Alexandra és Vitézy Dávid kiemelkedő összegeket költöttek Facebook-hirdetésekre, de ez nem garantálta számukra a győzelmet.

A Facebook Ad Library adatai alapján Szentkirályi Alexandra összesen 125,76 millió forintot költött 686 hirdetésre, míg Vitézy Dávid 49,95 millió forintot fordított 269 hirdetésre. Ezzel szemben Karácsony Gergely, aki végül pár száz szavazattal megelőzte Vitézyt, csupán 18,5 millió forintot költött 339 hirdetésre.

A kampányköltségek és a szavazatok közötti összefüggést vizsgálva kiderül, hogy Vitézy szavazatonként 134,59 forintot, Karácsony pedig 49,79 forintot költött, míg Szentkirályi esetében, aki végül visszalépett, a Fidesz fővárosi listájára érkezett szavazatok alapján 553,31 forintos költséget kalkulálhatunk.

A Mi Hazánk jelöltje, Grundtner András esetében a költés minimális volt, mindössze egy hirdetésre költöttek 100 ezer és 125 ezer forint közötti összeget, ami szavazatonként átlagosan 2,89 forintba került.

Győrben Dézsi Csaba András 675 ezer forintot, Pintér Bence 514 ezer forintot, Borkai Zsolt 429 ezer forintot, míg Glázer Tímea 144 ezer forintot költött Facebook-hirdetésekre. Kovács László 358 ezer forintot fordított hirdetésekre, ami szavazatonként 214,31 forintot jelent. Koródi Attila nem hirdetett, Balla Jenő pedig 31 ezer forintot költött, ami 24,56 forintos szavazatonkénti átlagot eredményezett.

A kampányköltségek és a választási eredmények közötti összefüggés vizsgálata rámutat arra, hogy a közösségi médiában végzett befektetések nem garantálják a sikerességet, és a választók döntéseit más tényezők is jelentősen befolyásolhatják.