McDonald's akciós menü bevezetése

A McDonald's egy új, 5 dolláros (kb. 1800 forintos) akciós menü bevezetését tervezi az Egyesült Államokban, hogy vonzóbbá tegye ajánlatait az infláció miatt nehéz helyzetben lévő fogyasztók számára - számolt be róla a Bloomberg News.

A Bloomberg News által idézett források szerint az akciós csomag egy McChicken vagy egy McDouble szendvicset, sült krumplit és egy italt tartalmazhatna. A Reuters hírügynökség is megerősítette az információt.

A hír hatására a McDonald's részvényei 2,5%-os emelkedést mutattak a délutáni kereskedésben.

A gyorsétteremláncok, mint például a McDonald's és a Starbucks, azt tapasztalják, hogy az alacsonyabb jövedelmű vásárlók a megélhetési válság miatt inkább otthon étkeznek, ezért a vállalatok agresszívabb akciókkal próbálják őket visszacsábítani. A McDonald's, amely különösen érzékeny az alacsonyabb jövedelmű fogyasztókra, negyedik egymást követő negyedévben lassuló globális forgalomnövekedést jelentett, ami az ételajánlatok módosítására ösztönözte a céget.

Chris Kempczinski, a McDonald's vezérigazgatója a múlt hónapban egy eredményközlés utáni telefonbeszélgetésen elmondta: "Úgy gondolom, fontos felismerni, hogy minden jövedelmi osztály értéket képvisel".

A McDonald's nem válaszolt azonnal a Reuters megkeresésére a témában.