A Bugatti új stratégiát alkalmaz: turbó nélküli V16-os motor a következő hiperautóban

A Bugatti újdonsága, amely a Chiron utódjaként érkezik, egy hatalmas, turbó nélküli V16-os motorral fog megjelenni a piacon.

A Bugatti Chiron utódja, amelyet hivatalosan júniusban fognak bemutatni, egy új V16-os motorral érkezik, amely jelentős eltérést mutat az elődjei négyturbós hajtásláncától. Mate Rimac, a Bugatti-Rimac vezetője szerint az új motor egy szívómotor lesz, ami kontrasztban áll a Chiron, a Veyron és az EB110 modelljeinek turbófeltöltéses megoldásaival.

Az új erőforrás méretei is figyelemre méltóak: 99,8 centiméter hosszúságú, ami körülbelül 40 centiméterrel hosszabb, mint a Chiron W16-os motorja. A motor, amely állítólag 8,3 literes lesz, a főtengelyét akár közel 9 ezer fordulat/percig is képes lesz pörgetni.

A Cosworth által fejlesztett V16-os motor teljesítménye körülbelül 1000 lóerő körül várható, és három villanymotorral kiegészülve az összteljesítmény elérheti az 1800 lóerőt. Az autóban található 24,8 kWh kapacitású akkumulátor várhatóan 60 kilométeres elektromos hatótávot biztosít, és az autó 0-100 km/h gyorsulása mindössze 2 másodperc körüli lesz. A tervek szerint a Bugatti csak 250 példányban fogja gyártani ezt a különleges hiperautót.

Az akkumulátorgyártás terén azonban felmerülnek biztonsági aggályok, különösen a vegyipari tevékenységek veszélyessége miatt. A technológia elvileg lehetővé teszi a gyárak biztonságos üzemeltetését, de ehhez szigorú jogszabályokra és hatósági ellenőrzésre van szükség. Magyarországon a tapasztalatok azt mutatják, hogy a törvényeket gyakran eltakarítják az ágazat útjából, ami aggodalomra ad okot. A Bugatti esetében azonban a cég hírneve és a termék exkluzivitása miatt várhatóan kiemelt figyelmet fordítanak majd a biztonsági előírások betartására.