Vizes törülközővel gyorsítják a Teslák töltését és a cég létszámleépítést hajt végre Kínában

Egyes Tesla-tulajdonosok egy meglepő módszerrel csökkentik a töltési időt: vizes törülközőt helyeznek a töltőfogantyúra, miközben a cég jelentős létszámleépítést hajt végre Kínában.

A szélsőséges hőmérsékletek és a nagy töltési sebesség nem barátok, ami a töltés lelassulásában nyilvánul meg. Az Insideevs oldal szerint néhány Tesla-tulajdonos rájött, hogy a forró napokon a csatlakozó helyi hűtésével ki lehet játszani a rendszert, és így gyorsabban tölthetik fel autójukat.

A vizes törülközős módszer már évek óta ismert a Tesla közösségekben, és a közelgő forró nyár kapcsán újra terítékre került. A régebbi V2-es Superchargerek esetében, amelyek nem rendelkeznek aktív hűtésű kábelekkel, a töltőfogantyú hőmérséklete gyorsan emelkedhet, ami a töltési sebesség csökkenését eredményezi. Ezt az érzékelő által jelzett hőmérsékleti problémát lehet kiküszöbölni a vizes törülköző alkalmazásával.

Egy tulajdonos tapasztalatai szerint a nedves ruha használatakor egy V2 Supercharger töltési sebessége 60 kilowattról 95 kilowattra nőtt egy forró napon. Azonban az újabb V3-as töltők esetében ez a trükk nem hatékony, kivéve a Cybertruck esetében, amely az első 800 voltos akkumulátor-felépítéssel rendelkező modell a cégnél.

Fontos megjegyezni, hogy a töltési sebesség természetes csökkenése várható, amikor az akkumulátor töltöttségi szintje a 100 százalékhoz közelít, tehát a vizes törülköző sem jelent minden esetben megoldást.

A Tesla hivatalosan nem ismeri el és nem ajánlja ezt a módszert, így annak használata mindenki saját felelősségére történik.

A Tesla Kínában folytatja a munkahelyek leépítését, válaszul a globális elektromos járműpiac lassulására és az erős helyi versenyre. Elon Musk igyekszik visszaszerezni a cég piaci részesedését a világ legnagyobb autópiacán. A sanghaji üzemben a leépítés számos részleget érint, beleértve az ügyfélszolgálatot, a mérnököket, a gyártósor dolgozóit és a logisztikai csapatot. A Bloomberg forrásai szerint az elbocsátott alkalmazottak kompenzációja minden ledolgozott év után egyhavi fizetést plusz további háromhavi fizetést tartalmaz.

A Tesla piaci részesedése Kínában az idei első negyedévben 7,5 százalékra csökkent a tavalyi év azonos időszakában mért 10,5 százalékról. Tom Zhu, aki korábban már vezette az autógyártó ázsiai operációit, visszatér a Tesla kínai operációjához, elősegítve ezzel a cég helyzetének stabilizálását.

A Tesla engedélyt kapott vezetéstámogató rendszerének kínai bevezetésére, ami bevételnövekedést hozhat a vállalat számára. Globálisan több vezető távozott a Teslától, és a Supercharger-csapatának és marketingcsapatának nagy része is elbocsátásra került. A Tesla árfolyama a mai piacnyitás előtt 1,5 százalékos mínuszban van, míg idén 29,7 százalékot esett.