Rákaptak a streamingre a magyarok

2023-ban a magyar lakosság 41 százaléka rendszeresen nézett mozgóképes tartalmat valamelyik streamingszolgáltatónál, ami az előző évek tendenciáját folytatva tovább erősíti a streaming szolgáltatások piaci helyzetét.

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) által készített felmérés szerint a 15 év feletti lakosság körében egyre népszerűbbek a lekérhető filmszolgáltatások. A teljes használói kör ennél is szélesebb, hiszen sokan élnek az ingyenes próbaidőszakokkal, amelyeket a szolgáltatók kínálnak, de ezek az emberek nem válnak állandó előfizetőkké. Különösen az új szolgáltatóknál figyelhető meg, hogy az RTL+ programjait például kétszer annyian próbálták ki fizetés nélkül, mint ahányan előfizetést váltottak.

A korosztályok közötti különbségek is jelentősek: a tizen- és huszonévesek körében a hagyományos tévézés már egyértelműen háttérbe szorult, 30 százaléknyi csak tévét nézővel szemben 60 százalékuk néz streaminget is, míg a középkorúak és idősebbek körében még többségben vannak azok, akik ragaszkodnak a televízióhoz. Ez részben annak tudható be, hogy a streaminghez internet-előfizetés szükséges, és a 60 év felettiek csupán fele rendelkezik internettel.

A streaming szolgáltatások iránti növekvő érdeklődés mellett érdekes tendencia, hogy a felhasználók egyre gyakrabban fizetnek elő több csatornára is, körülbelül a felük 2-4 különböző szolgáltatást is igénybe vesz. Ez a fogyasztói magatartás a viszonylag alacsony áraknak köszönhető, mivel Magyarországon a legnagyobb kínálatú szolgáltatók havi díja általában 2-3000 forint között mozog, míg a kisebb szolgáltatók ennél olcsóbbak is lehetnek. Az NMHH adatai alapján a hagyományos tévé-előfizetések átlagos havi díja 4600 forint volt 2023-ban, ami sokakat arra ösztönöz, hogy inkább streaming szolgáltatásokat válasszanak.