Hamarosan átadásra kerül az új Duna-híd

A Paks és Kalocsa között épült Tomori Pál híd próbaterhelésen esett át, ahol 800 tonnás súllyal tesztelték a szerkezetet. A híd átadása egy hónapon belül várható.

A magyarépítők.hu beszámolója szerint a Duna Aszfalt 20 darab 40 tonnás teherautót mozgósított a kétnapos próbaterhelés során. A 946,2 méter hosszú, 10 támaszú híd pályalemeze januárban készült el, márciusban pedig a hagyományos hordógurításra is sor került. A híd három részből áll: két ártéri hídból és egy mederhídból, melyek különböző szerkezeti rendszerekkel rendelkeznek, de egy egységet alkotnak.

Az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) tájékoztatása alapján a próbaterhelés pénteken kezdődött a bal- és jobb ártéri hidak tesztelésével, mely során 8 darab 40 tonnás teherautót használtak. Szombaton a mederhíd statikus és dinamikus próbáját végezték el, ahol a teherautók különböző sebességekkel haladtak át a hídon, hogy a dinamikus terhelést is ellenőrizzék.

A híd Magyarország legnagyobb extradosed hídszerkezete, 440 méter hosszúságú, és a próbaterhelés során a szakemberek a hídszerkezet alakváltozásait és a szerkezeti elemek feszültségeit mérték. A mérések között szerepelt a főtartó lehajlása, a támaszok süllyedése és a szerkezet sajátfrekvenciája is.

A Kalocsa-Paks Duna-híd és a hozzá kapcsolódó 14,3 kilométer hosszúságú út építésének műszaki átadás-átvételi eljárása május végén zárul, mely után hamarosan az átadó ünnepség is megtörténik. A híd nevét Tomori Pálról kapta, amelyre Lázár János miniszter is rábólintott.