Eperdzsem ügy: Meghan Markle és III. Károly király közötti rivalizálás?

Harry herceg felesége, Meghan Markle kisüzemi lekvárkészítésbe kezdett, ami újabb feszültséget szülhet a királyi családban, hiszen III. Károly király már évek óta jelen van a dzsemek piacán. A sussexi hercegné és férje, Harry herceg 2020-ban hagyták ott a királyi kötelességeiket és költöztek az Egyesült Államokba, ahol többek között az Archewell nevű nonprofit alapítványukon dolgoznak, valamint szerződéseket kötöttek a Netflix és a Spotify cégekkel.

Meghan Markle új vállalkozása, az American Riviera Orchard életmódmárka, számos terméket kínál majd, de elsőként egy eperlekvárt dobott piacra. Ezt az exkluzív, limitált kiadású terméket barátainak és hírességeknek, mint Kris Jenner, Mindy Kaling, Chrissy Teigen, Tracee Ellis Ross és Abigail Spencer küldte el ajándékba.

Chrissy Teigen Instagramon osztotta meg lelkes véleményét a lekvárról, amit John Legenddel együtt fogyasztottak el, és a posztja alapján a lekvár nagyon ízlett nekik.

III. Károly király már a kilencvenes években piacra dobott saját márkájú, organikus lekvárokat, amelyeket a gloucestershire-i Highgrove birtokán termesztett gyümölcsökből készítenek. A királyi termékcsalád ma az Egyesült Királyság egyik legnagyobb bioélelmiszer- és italmárkája.

A Daily Mail szerint Meghan Markle lekvárjának megjelenése után a királypártiak annyi lekvárt vásároltak III. Károlytól, hogy több íz, köztük az epres is elfogyott. A Buckingham-palota boltjának Instagramján megjelent egy eperlekvár-reklám, ami néhányak szerint Markle-nek szóló célzás lehetett, bár a Buckingham Palace Shop profilján korábban is népszerűsítették már ezt a terméket.

Egyelőre sem Meghan Markle, sem a királyi család nem kommentálta az eseményeket, de a közvélemény Károly király lekvárját részesíti előnyben, amit a megnövekedett kereslet is jelezhet.

Meghan Markle egykori barátja, Lizzie Cundy szerint a hercegné új márkájának bevezetése érzéketlen időzítésű, mivel a királyi család brit tagjai, köztük Károly király és Katalin hercegné, jelenleg rákkal küzdenek.

Angela Levin királyi szakíró szerint a két királyi családtag projektje között az a legnagyobb különbség, hogy míg a Highgrove termékeiből származó nyereség jótékonysági célokra megy, addig Meghan vállalkozása profitorientált.

Az American Riviera Orchard weboldala még üres, így további részletek a hercegné lekvárjairól egyelőre nem ismertek.