A dízelautó kipufogófüstjének jelentősége

Amennyiben a modern dízelmotorokból látható füst száll ki, az általában rossz előjelet jelent. A közös nyomócsöves, közvetlen befecskendezéses technológiával rendelkező dízelmotoroknak nem szabadna kormos, fekete füstöt kibocsátaniuk.

A régebbi dízelmotorok esetében még normálisnak tekinthető a fekete füst megjelenése a gázadásra, de ha ez túlzott mértékű, az problémára utalhat. Ilyenkor eldugult vagy sérült üzemanyag-befecskendező, eltömődött légszűrő vagy egyéb hibák állhatnak a háttérben, amelyek azonnali karbantartást igényelnek.

A kipufogófüst színének változása is fontos jelzés lehet. A kék füst arra utalhat, hogy a motor túl sok olajat éget el, ami kopott dugattyúgyűrűkre, sérült hengerekre, hibás szártömítésekre vagy PCV-szelepekre vezethető vissza. Emellett a kék füst előfordulhat a motor túltöltése vagy nem megfelelő minőségű dízelolaj használata esetén is.

A fehér füst megjelenése az injektorok hibájára, a hűtőfolyadék égésére vagy a fejtömítés szivárgására hívhatja fel a figyelmet. A fehér füst azt jelzi, hogy a kipufogócsőből el nem égett gázolaj távozik, ami irritáló hatású lehet. Hideg időben a dízelmotorok fehér füst kibocsátása megszokott lehet a páralecsapódás miatt, de ha a motor felmelegedése után sem szűnik meg a füst, akkor az komolyabb problémákra, például sérült befecskendezőkre, alacsony kompresszióra vagy hengerfej hibájára utalhat.

Összefoglalva, a dízelautók kipufogófüstjének színe és mennyisége fontos információkat hordozhat a motor állapotáról, ezért ha változást észlel, érdemes mihamarabb szakemberhez fordulni.