Új szabályozás a nemváltást és homoszexualitást bemutató termékekre
Egy friss kormányrendelet értelmében mostantól nemcsak a könyvek, hanem minden olyan termék, amely homoszexualitást népszerűsít vagy bemutat, illetve a születési nemnek megfelelő önazonosságtól való eltérést, a nem megváltoztatását vagy a szexualitás közvetlen, naturális vagy öncélú ábrázolását tartalmazza, csak zárt csomagolásban kerülhet forgalomba, és tilos a kirakatokban való bemutatása.
A rendelet szerint a gyermekeknek szóló termékek esetében ezeket a termékeket a többi terméktől elkülönítve, zárt csomagolásban kell forgalmazni, és tilos őket kirakatban elhelyezni vagy közszemlére tenni. A nem gyermekeknek szánt termékek esetében a tilalom kiterjed a kirakatba helyezésre és a közszemlére tételre is.
A rendelet továbbá meghatározza, hogy bizonyos helyszíneken – mint például nevelési-oktatási, gyermek- és ifjúságvédelmi intézmények, templomok és vallásgyakorlásra rendelt helyek – 200 méteres közúti (közterületi) távolságon belül egyáltalán nem forgalmazhatók ezek a termékek.
A Háttér Társaság szerint az új szabályozás alapján például Fred, a nem-bináris bölény vagy a kétes szexuális irányultságú teletabik nem kerülhetnek a kirakatba. Fred esetében már korábban is voltak jogi lépések, ugyanis a Médiatanács eljárást indított ellene, mivel egy korhatárbesorolás nélküli sorozatban szerepelt, ami a Magyar Nemzet szerint sérti a médiatörvényt. A sorozatban szerepel egy olyan karakter is, akinek két édesapja van.
A Magyar Nemzet korábban a Netflixet is feljelentette egy olyan törvény alapján, amely bár pedofilellenesnek szánt, valójában az LMBTQ-közösséghez tartozó emberek médiajelenlétét korlátozza. A Los Angeles Times szerint Fred az első olyan rendszeresen felbukkanó karakter, aki óvodásoknak szánt mesében szerepel.