Van még új a SUV alatt? – Teszten az új Mitsubishi ASX

Az új Mitsubishi ASX Európa egyik legnépszerűbb autószegmensébe, a kis-közepes SUV-ok zsúfolt piacára érkezett, és kérdéses, hogy képes-e kitűnni a tömegből. A legmagasabb felszereltségi szinten minden modern funkciót kínál, ami egy autótól elvárható, és az utcán is feltűnő megjelenést biztosít. A városi használat során gazdaságos, 6,5 literes fogyasztással operál, a belső tér minősége pedig magasabbra pozicionálja a versenytársaihoz képest. A 13 millió forintos árcédulája azonban magas elvárásokat támaszthat, amelyeknek valóban meg kell felelnie.

A Mitsubishi ASX előző generációja sikeres volt a hazai piacon, ahol a Suzuki Vitarával versenyzett a vásárlók kegyeiért. Az új generáció azonban már magasabb árkategóriában próbál helyet szerezni magának. A tesztautó Instyle felszereltsége és a feláras fényezés, valamint a különböző színű tető és oldalfellépők együttesen 210 ezer forintba kerültek. Az autó 18-as alufelnikkel, LED fényszórókkal és tetőablakkal is rendelkezik, amelyek az utcán feltűnővé teszik.

A csomagtartó mérete elsőre kihívást jelentett, de a padló állíthatóságának köszönhetően végül minden elfért. A nem hibrid verzióban valószínűleg még nagyobb a csomagtér, mivel ott nincsenek akkumulátorok. A csomagtérajtó kézzel nyílik, és az Isofixes gyerekülés is könnyen rögzíthető volt.

Az Instyle felszereltség bőrkárpitot, egyzónás digitális klímát és töltési lehetőségeket kínál az utasoknak. Az ajtó feletti kapaszkodók hiánya azonban zavaró lehet. Az ülések kényelmesek és jól tartanak, a vezetőt segítő rendszerek pedig a Renault csoport autóinál megszokottak. A központi kijelző álló formátumú és vezeték nélküli Apple Carplay-t is támogat.

A hibrid rendszer 143 lóerős teljesítményt és 353 NM forgatónyomatékot biztosít. Az autó elektromos üzemmódban indul, és a városban akár csak elektromosan is képes haladni. A teszt során mért 6,5 literes átlagfogyasztás középértéknek számít ebben a kategóriában. A futómű keménysége és a peres gumik miatt a rossz minőségű utakon az autó rideg lehet, de a biztonsági rendszerek kifogástalanul működtek.

Az ASX nem követi a visszapillantó tükörnél az elefántfül elhagyásának trendjét, így jobb a kilátás és a biztonság. A motortérben a formai kompromisszumok miatt egyedi megoldásokat kellett alkalmazni.

Az alapfelszereltségű belépőmodell ára 7,5 millió forintról indul, de a tesztelt Instyle felszereltség majdnem dupla ekkora összegért kínál vonzó megjelenést és minőségi érzetet. A Mitsubishi ASX a kis-közepes SUV méretű autók népes mezőnyében próbál helyet szerezni magának, ahol számos márka kínál alternatívát. Az ASX tökéletes választás lehet városi vagy második autónak, hiszen minden modern funkciót kínál, amire csak szükség lehet.