Facebook és Messenger: Új AI-asszisztens érkezik

A Meta bejelentette, hogy az Instagram, a Facebook, a WhatsApp és a Messenger felületeibe beépül a tavaly szeptemberben bemutatott Meta AI-asszisztens, amely a ChatGPT piacvezető szerepével kíván versenyezni.

A Meta AI-asszisztens egy külön weboldalt is kap a meta.ai címen, de ez Magyarországon még nem elérhető. Mark Zuckerberg szerint a versenyben maradás érdekében a Meta továbbfejlesztette nyílt forráskódú nyelvi modelljét, a Llama 3-at, amely állítása szerint már most jobb eredményeket ér el, mint a versenytársak.

A bejelentés kapcsán két kisebb Llama 3 modell is megjelenik, amelyek a Meta AI asszisztens részeként és külső fejlesztők számára is elérhetők lesznek, és a közeljövőben egy nagyobb, multimodális verzió is a felhasználók rendelkezésére áll majd. A Meta célja, hogy rövid időn belül elérjék a több mint 3 milliárd napi felhasználót.

Új funkciók a láthatáron

Ahmad Al-Dahle, a Meta generatív mesterséges intelligenciáért felelős vezetője szerint a Meta AI-asszisztens az egyetlen olyan chatbot, amely a Bing és a Google valós idejű keresési eredményeit integrálja, és minden egyes keresésnél dönt arról, hogy melyiket használja. A képgenerálás terén is történt frissítés, így már animációk, gyakorlatilag GIF-ek is létrehozhatók.

Bár a Meta AI-asszisztens még nem terjedt el globálisan, az USA-n kívül már több tucat országban elérhető, de Magyarországon még várni kell a bevezetésre. Zuckerberg kiemelte, hogy a Llama 3 legfejlettebb verziójának megjelenése előtt több frissítés várható a kisebb modelleknél, és érdekességként megjegyezte, hogy a modell nem Meta-felhasználói adatokból, hanem nyilvános internetes adatokból és szintetikus mesterséges intelligencia által generált adatokból épül fel.

Globális kihívások

A Meta AI-asszisztens terjeszkedése során azonban nemzetközi szinten is akadályokba ütközhet. Kínában például az Apple az állami kibertér-felügyelet utasítására eltávolította a WhatsApp és a Threads alkalmazásokat a kínai App Store-ból, nemzetbiztonsági aggályokra hivatkozva. A Meta más alkalmazásai, köztük a Facebook, az Instagram és a Messenger továbbra is letölthetők maradtak Kínában, de a YouTube és az X is elérhető az országban. A kínai kormány egyre intoleránsabbá válik az olyan külföldi online üzenetküldő szolgáltatásokkal szemben, amelyek nincsenek az ellenőrzése alatt. Az Apple közleményében hangsúlyozta, hogy kötelesek követni a törvényeket azokban az országokban, ahol működnek, még akkor is, ha nem értenek egyet a döntésekkel.