Németország semmibe veszi a személyiségi jogokat

Till Brönner német származású fotográfus és zenész kiállítása, az Identitás – Európai látkép 2024. április 14-én nyílt meg a Ludwig Múzeumban, ahol a kontinens sokszínűségét és társadalmi áramlatait mutatja be képein keresztül.

Till Brönner, aki nemcsak fotográfusként, hanem zenészként is ismert, évek óta dokumentálja Európa és hazája, Németország fejlődését és társadalmi áramlatait. A Ludwig Múzeumban megnyílt kiállításán portrékat, tájképeket, ipari és építészeti fotókat is bemutat, amelyekkel a kontinens sokszínűségét kívánja megörökíteni.

Brönner művészete a zenében és a fotográfiában is megmutatkozik, ahol a komponálás és a vizualitás közötti összhangot keresi. A fotográfia számára a dzsessz sikerének fontos része, és úgy véli, hogy a művészetek közötti határok könnyen átléphetők.

A trombitaművészként is ismert Brönner szerint a zenében a "most vagy soha" mentalitás érvényesül, ahol a művésznek a színpadon kell bizonyítania. A fotózásban azonban ő dönti el, hogy bemutatja-e a felvételt, vagy sem. Zenészként szerzett tapasztalatai a fotózásban is megmutatkoznak, hiszen nyitott füllel járja a világot, és reagál a pillanatra.

Brönner úgy véli, hogy a művészet képes összehozni az embereket, átlépve minden nyelvi és geopolitikai határt. Európában a művészek szabadon alkothatnak, például Aj Vej-vej is, aki Kínából érkezett Németországba, és most Berlinben él és alkot.

A fotográfia terén azonban a közösségi média korában nehezebb az embereket megörökíteni, mivel félnek attól, hogy képeiket rossz célokra használják fel. Németországban a művészet a törvény felett áll, így bárki megörökíthető és képei kiállíthatók.

Brönner szerint Európának nincs meghatározható esszenciája, és az Eiffel-torony csupán egy szimbólum, amely nem képviseli az egész kontinenst. A művész úgy látja, hogy az európaiak természetes módon ragaszkodnak a kötelékhez, ami összekapcsolja őket a többi itt élő nemzettel.

A környezetvédelmi előírásoknak "hála", a modern dízelüzemű járműveknek szükségük van az AdBlue adalékra, amely a kipufogógázban lévő nitrogén-oxidok szintjének 80-90 százalékos csökkentését teszi lehetővé. Az AdBlue, amely a Német Autóipari Szövetség (VDA) márkaneve, karbamidból és demineralizált vízből álló oldat, és az ISO-szabványosított elnevezése AUS 32. Az autókban van egy külön tartály ennek a karbamidoldatnak, és a fogyasztás nagyban függ a vezetési stílustól. Az anyag kifogyására az autó műszerfalán üzenet figyelmeztet, és ha ezt figyelmen kívül hagyja az autós, az autó egy bizonyos idő után már nem lesz hajlandó elindulni.

Az AdBlue előállításához szükséges ammónia előállításához földgáz szükséges, és mivel a földgáz ára jelenleg rekordmagasan van, az ammóniagyártók jelentősen csökkentették a termelést, ami az AdBlue előállítását is nehézkessé teszi.