Az elmúlt időszakban az M30-as 38-as kilométerénél, Szikszó térségben az autópálya szerkezete több helyen is elmozdult, megcsúszott. Emiatt a burkolaton repedések jelentek meg – írja a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (MKIF) a honlapján.
A cég szerint az elmozdulás olyan mértékűvé vált, hogy az már veszélyezteti a biztonságos közlekedést.
– írják.
Hozzáteszik, hogy az M30-as autópálya ezen szakasza még garanciális időszakban van, ezért az elmozdulások észlelése után azonnal felvették a kapcsolatot a beruházó magyar állammal, amely haladéktalanul felszólította a kivitelezőt a javításra és a hiba okának megszüntetésére.
Ezért a rendőrséggel és a Magyar Közúttal egyeztetve a következő kerülőutakat javasolják:
- Tornyosnémeti felől: kiterelés M30 autópálya Szikszó csomópontban -> 3-as út -> visszatérni a Felsőzsolca M30 autópálya 30-as csomópontban lehetséges,
- Kassa-Kosice felé: kiterelés M30 autópálya Felsőzsolca 30-as csomópontban -> 3-as út -> visszatérni az M30 autópálya Szikszó csomópontban lehetséges,
- Bánréve és Miskolc-észak felé: kiterelés a Miskolc- észak/Kazincbarcika M30 autópálya 33-as csomópontban -> 306-os sz. út -> 26-os sz. út.
Az M30-as autópályát 2021 októberében adták át a forgalomnak.
A közbeszerzést három részre bontotta a kiíró NIF: az első 10,4 kilométert, a Miskolc és Szikszó közötti szakaszt a Strabag Építő Kft. és a Strabag AG konzorciuma nyerte el 39,4 milliárdért, a második, 24,2 kilométeres szakaszon, Szikszó és Encs között a Colas Út Zrt. és a Colas Hungária Zrt. közös ajánlattevőként lett a befutó, 75,39 milliárd forint ellenében. A 22,1 kilométeres harmadik, Encs és Tornyosnémeti közötti szakasz nyertese a Hódút Kft. és a Duna Aszfalt Kft. konzorciuma lett, 63,9 milliárd forinttal – emlékeztet a Világgazdaság.