A kormány azt kommunikálja, hogy az Árfigyelő véd az áremelésektől. A Piac És Profit viszont azt írja, hogy a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által készített Árfigyelő oldal

• csak porhintésre jó,
• teljesen felesleges adófizetői pénzkidobás,
• ingyen reklám a multiknak.

Ezt pedig arra alapozva mondják, hogy egy felmérés szerint éppen az Árfigyelőben található termékek drágultak a leginkább, - írta meg a 24.hu

Az Olcsóbbat.hu ár-összehasonlító portál felmérését említik, amely alapján az online kereskedelemben értékesített legkeresettebb termékeknél minden főbb kategóriában a hivatalos fogyasztói árindex alatti árváltozás zajlott le az elmúlt 12 hónapban, nem egy termékkategóriában árcsökkenés is bekövetkezett tavaly szeptember óta. (Az oldal közel 90 termékkategória legkeresettebb termékeinek éves árváltozását vizsgálta, több mint 3.000 termékre kiterjedően.)

A napi fogyasztási cikkek körében tapasztalt 9,3 százalékos átlagos éves áremelkedés közel áll a KSH által szeptemberre kimutatott 12,2 százalékos inflációhoz.

Az egészség- és szépségápolási cikkek átlagos drágulása 6,9 százalékos volt. A háztartási gépek esetében ugyanakkor már csupán 0,6 százalékos volt az árak átlagos növekedése, miközben a sportfelszerelések ára 5,3 százalékkal, a szórakoztató elektronikai eszközök pedig átlagosan csaknem 14 százalékkal kerültek kevesebbe, mint egy éve.
Viszont a felmérés alapján a napi fogyasztási cikkek körében az online webáruházakban az utóbbi egy évben az alapvető élelmiszerek drágultak leginkább (+17 százalék).

A KSH egyébként szeptemberre átlagosan 15,2 százalékos élelmiszerdrágulást jelzett éves szinten.

A Piac És Profit szerint a napi fogyasztási cikkek körében tapasztalt 9,3 százalékos átlagos éves áremelkedés közel áll a KSH által szeptemberre kimutatott 12,2 százalékos inflációhoz. Az egészség- és szépségápolási cikkek átlagos drágulása 6,9 százalékos volt. A háztartási gépek esetében ugyanakkor már csupán 0,6 százalékos volt az árak átlagos növekedése, miközben a sportfelszerelések ára 5,3 százalékkal, a szórakoztató elektronikai eszközök pedig átlagosan csaknem 14 százalékkal kerültek kevesebbe, mint egy éve.

Ahogyan arról lapunk, a frisshirek.hu is beszámolt, ez még mindig csak a jéghegy csúcsa. Az infláció ugyanis nálunk lesz a legmagasabb jövőre, így elképzelni is nehéz, merre haladnak majd a vásárlási szokások.