Kiadta a Visit Hungary az elmúlt öt év eddig közzé nem tett szerződéseit, miután a K-Monitor elhúzódó pereskedés után jogerősen pert nyert az országimázs cég ellen. A közpénzköltéseket figyelő szervezet megjegyezte: bizonyos szerződéseket megkaptak ugyan, de a milliárdos szerződések tartalmi részleteket hordozó mellékletek és a vélelmezhető tanácsadói megbízások titokban maradtak.

A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) és leányvállalatai nemcsak százmilliárdos támogatási programmal alakítják át a hazai turisztikai szektor tulajdonosi szerkezetét, de százmilliárdokat fordítanak rendezvényekre, kampányokra, stratégiákra, koncepciókra is, gyarapítva ezzel az ágazat profitját. Utóbbiért a Visit Hungary nevű cég a felelős.

A K-Monitor által közzétett költésekből kiderült, hogy az augusztus 20-ai ünnepség szervezése és a Hacacáré rendezvények kapcsán ismertté vált cég az évek alatt

több mint 85 milliárd forintról szóló megbízást adott a kormányzati tájékoztató kampányok és a nemzeti konzultációk hirdetéseit lebonyolító Balásy Gyula cégének.

A Visit-kiszervezések másik fő kedvezményezett ügynöksége, a MEDIATOR Group, amely legalább 47 milliárd forint megbízást nyert el az évek során. A partnercég külön szerződésben 12 millió forintért vehette meg a visitbudapest.com domaint, melyet máig nem használ.

A megismert 72 szerződésből kiderült, hogy a TV2-n futó Poggyász című műsor legyártását is a Visit pénzeli. A műsorgyártásba alvállalkozóként bevont két cég Rogán Antal exfelesége, Rogán Cecília érdekeltségégbe tartozik.

A Visit Hungary 2018-as alapítása óta több mint 200 milliárd forint állami támogatást kapott a feladataihoz.

Fotó: MTVA