Ketioz új lemezzel tér vissza a hiphop színtérre

A magyar rap színtér egyik meghatározó alakja, Ketioz, hosszú szünet után új lemezzel jelentkezik, amely a Részecsketyósító címet viseli. A projekt nemcsak a régi rajongóknak kínál kedveskedést, hanem új hallgatókat is megszólít, miközben a művész sajátos stílusát és érettségét tükrözi.

Ketioz 2019 óta nem adott ki szólóalbumot, és a Covid-19 világjárvány idején sok minden megváltozott a zenei színtéren. A rapper a Recordernek adott interjúban elmondta, hogy a járvány a legrosszabbkor érte, éppen egy turnéra készültek Mikee Mykanic-kel, amit törölniük kellett. A Részecsketyósító album a kihívásokból és hátrányokból erőt merítve született meg, és Ketioz bebizonyítja, hogy még mindig képes friss és releváns maradni a hiphop színtéren.

A lemez egy nosztalgikus, bolondos hangvételű, mégis érett hiphop album, amelyen Ketioz saját lelki békéjét és kiegyensúlyozottságát mutatja meg. A közreműködők között szerepelnek régi barátok, mint például a Vicc Beatz rapperei, Bankos, az NKS, Bobakrome, Zsolaa és Mikee Mykanic, valamint új, friss nevek is, mint Pogány Induló, Burijenci, 3,14, 6363 és Gently Da Spittah'.

A lemez egyik kiemelkedő dala a Tradíciós terhek, amelyben Ketioz a saját helyzetét és a hiphop színtér változásait reflektálja. A rapper továbbá olyan rejtőzködő művészeket is előtérbe hoz, mint Süti és El Magicó, akikkel korábban is sikeres együttműködései voltak.

A Részecsketyósító egyes dalai, mint például a Diskurzus, ahol Ketioz és Gently Da Spittah' a hiphop generációk közötti különbségekről eszmét cserélnek, új fejezetet nyithatnak a magyar hiphop történetében. A lemez a hiphop aranykorát idéző beatekkel és a '90-es évek New Yorkjának hangulatával is megidézi a múltat.

A Részecsketyósító összességében egy olyan album, amely hibái ellenére is nagyszerű, és képes párbeszédet teremteni, újítani, valamint a múltba nyúlni és megőrizni a nyitottságot. Ketioz megmutatja, hogy a változások ellenére is képes megőrizni sajátosságát és relevanciáját a mai zenei világban.