Közösségi médiaplatformok és a veszélyt jelző feliratok

Az Egyesült Államok tiszti főorvosa kezdeményezte, hogy a közösségi médiaplatformokon is megjelenjenek a veszélyt jelző feliratok, amelyek hasonlóak lehetnek a dohánytermékek csomagolásán található figyelmeztetésekhez.

Az amerikai tiszti főorvos ajánlását, amely szerint a közösségi médián is megjelenhetnek a dohánytermékek csomagolásán látható figyelmeztető feliratokhoz hasonló tájékoztatások, a The New York Times ismertette. A kezdeményezés célja, hogy felhívja a figyelmet a közösségi média használatának lehetséges veszélyeire, különös tekintettel a gyerekek mentális egészségére. A tiszti főorvos szerint a gyerekek ilyen kockázatoknak lehetnek kitéve, mint a zaklatás, a bántalmazás, a kizsákmányolás, valamint az erőszakos és szexuális tartalmak.

Vivek Murthy, a tiszti főorvos, korábban már nyilatkozott arról, hogy nincs meggyőző bizonyíték a médiaalkalmazások biztonságosságára. Egy szövetségi törvény értelmében a közösségi oldalaknak tilos a 13 évnél fiatalabbak számára saját fiókot létrehozniuk, azonban a gyakorlat azt mutatja, hogy a fiatalok gyakran megkerülik ezt a korlátozást, akár a szüleik bevonásával vagy anélkül.

Aczél Petra, a MOME kommunikáció- és médiatudomány-professzora szerint a közösségi média-alkalmazások hasonlóak az otthoni fűtéshez vagy a gázhoz, azaz alapvető szükségleteinkhez tartoznak. Hozzátette, hogy amikor ezek az alkalmazások hirtelen eltűnnek az életünkből, kiszolgáltatottnak érezhetjük magunkat. Ez a függőség is indokolja, hogy miért lehet fontos az amerikai szabályozás. Az Indexnek adott nyilatkozatában Aczél Petra kifejtette, hogy a közösségi média szolgáltatásainak több órás kiesése, mint amilyen a Facebook és az Instagram esetében történt, jelentősen érinti a felhasználókat.