Nagy István a konkurencia termékeit kóstolgatta

Nagy István agrárminiszter a magyar élelmiszeripar melletti kiállás jegyében különböző külföldi élelmiszereket kóstolt meg, és megállapította, hogy a magyar termékek választása mellett szóló érvek erősek.

Az agrárminiszter egy kísérlet során kamerák előtt kóstolta meg a nemzetközi piacon népszerű termékeket, hogy bemutassa, érdemes a magyar termékeket választani. A kóstolás során többek között egy Reese's csokoládé terméket, egy kék színű, „eszméletlen csípős” Takis csipszet fogyasztott el, majd ezeket egy dobozos Prime energiaitallal öblítette le.

Nagy István a Reese's csokoládé termékről elmondta, hogy „nagyon jó illata van, szépen van csomagolva, a mérete praktikus, és finom is, jó érzés fogyasztani”. A kék színű Takis csipsz megjelenését „nagyon dizájnosnak” találta, azonban a termék használata után keletkező kék színű por miatt „nem praktikusnak” ítélte, és kijelentette, hogy „én még egyszer ilyet nem veszek”.

Végül a Prime energiaitalt is megkóstolta, amelynek már a színe is tetszett neki, és miután belekortyolt, megállapította, hogy „nagyon friss, narancsos és mangós, tényleg nagyon finom”. Az agrárminiszter összességében arra a következtetésre jutott, hogy a magyar élelmiszeripar nem vall szégyent, annak ellenére, hogy a kóstolás során kizárólag a nemzetközi „konkurencia” termékeit próbálta ki, és hangsúlyozta, hogy minden téren fel tudja venni a versenyt a nemzetközi példákkal. Érdemes tehát a magyar termékeket is választani.

A youtuberek által kultikussá tett, és emiatt jelentősen túlárazott Prime üdítőitalt korábban több ezer forintért árulták a tengerentúli édességeket forgalmazó boltok, ma már azonban 1200 forint körüli összegért is megvásárolható, ami még mindig magasabb ár, mint a németországi 2-2,5 euró. Az üdítő árát az verte fel, hogy a két forgalmazó, Logan Paul és KSI 2022-ben soktízmilliós, főleg gyerekekből álló követőtáborukra zúdítottak rengeteg promóvideót, így az ital hamar státuszszimbólummá és hiánycikké vált.