Spotify rekordnyeresége és a podcastok előretörése

A Spotify technológiai vállalat több mint 1 milliárd eurós rekordnyereséget jelentett be, amelyet egy év költségcsökkentés és alkalmazottak elbocsátása előzött meg. A cég 2030-ra egymilliárd felhasználó elérését tűzte ki célul, jelenleg pedig 615 millió felhasználóval rendelkezik.

A Spotify a költségcsökkentés és az alkalmazottak elbocsátása után több mint 1 milliárd eurós rekordnyereséget jelentett be, bár a negyedéves bruttó nyereség növekedése a havi aktív felhasználók számának előrejelzés alatti maradása árán valósult meg. A vállalat jelenlegi felhasználói száma 615 millió, ami kissé elmarad a negyedévre vonatkozó 618 milliós saját előrejelzésétől.

A BBC által idézett információk szerint a Spotify vezérigazgatója, Daniel Ek tavaly decemberben bejelentette, hogy körülbelül 1500 munkahelyet szüntetnek meg, hogy a vállalat elérhesse a kitűzött célokat.

A Spotify célja, hogy 2030-ra egymilliárd felhasználót szerezzen, és az év közepére a felhasználók számát 631 millióra növelje.

A vállalat negyedéves bevétele 20 százalékkal, 3,64 milliárd euróra emelkedett, ezzel meghaladva a 3,61 milliárd eurós piaci becsléseket. A prémium előfizetők száma az első negyedévben a várakozásoknak megfelelően 14 százalékkal, 239 millióra nőtt.

A nyereség jelentős részét a podcast üzletág generálta, amelybe a cég több mint egymilliárd eurót fektetett be.