Órákra megbénult a segélyhívó szolgáltatás az USA több államában

Több amerikai államban is leálltak a 911-es segélyhívó rendszerei, ami komoly aggodalmakat vet fel a rendszer megbízhatóságával kapcsolatban. Egy optikai kábel megrongálódása okozta a problémát, és a helyreállítás több mint két órát vett igénybe.

Néhány napja több amerikai államban – Nevada, Nebraska és Texas egyes részein, valamint Dél-Dakota egész területén – leállt a 911-es segélyhívó rendszer. A Gizmodo információi szerint egy villanyoszlop telepítése során sérült meg a segélyhívó felhőszolgáltatójának, a Lumennek az optikai kábele.

Az eset kapcsán az NBC News értesülései alapján a Szövetségi Kommunikációs Bizottság (FCC) is vizsgálatot indított. Az üzemzavar idején a 911-es szolgálatnak lehetett üzenetet küldeni, és a diszpécserek képesek voltak azonosítani a hívó személyt, még akkor is, ha a hívás megszakadt.

A helyzetet tovább bonyolította, hogy sokan a leállás hírére tesztelni kezdték a rendszert, ami további terhelést jelentett. A Las Vegas-i rendőrség ezért arra kérte az embereket egy Facebook-posztban, hogy csak valódi vészhelyzet esetén hívják a segélyhívót.

A Lumen vállalat nem adott részletes magyarázatot arra, hogy hogyan okozhatott egy külső cég villanyoszlop-telepítése ilyen mértékű zavart a segélyhívó rendszerben. A hálózat helyreállítása körülbelül 2,5 órát vett igénybe.

A történtek számos kérdést vetnek fel a segélyhívó rendszer redundanciájával és megbízhatóságával kapcsolatban. A hatósági vizsgálatok során valószínűleg ezekre a kérdésekre is választ keresnek, és remélhetőleg a jövőben hasonló esetek elkerülése érdekében intézkedéseket fognak hozni. Az üzemzavar miatt késve érkező segítségről nem érkezett jelentés.