A Windows 11 teljesítménye „komikusan pocsék” egy volt Microsoft mérnök szerint

Egy meglepő forrásból érkezett kritika a Windows 11 sebességével kapcsolatban. Andy Young, a Microsoft egykori mérnöke szerint az operációs rendszer még évekkel a megjelenése után is lassú lehet.

A Windows 11 operációs rendszer már a kezdetektől fogva számos kritikát kapott, többek között a szigorú hardverkövetelmények és a teljesítményproblémák miatt. Most egy váratlan forrásból, Andy Youngtól, a Microsoft egykori mérnökétől érkezett kritika, aki szerint a rendszer problémái komolyak, és ezek miatt valószínűleg nem kerül fel a cég büszkeségei közé.

Young egy rendkívül erős számítógépen használja a Windows 11-et, amely egy Intel Core i9-es processzorral és 128 GB RAM-mal van felszerelve, ami jóval erősebb, mint a legtöbb hétköznapi felhasználó gépe.

Ennek ellenére a mérnök szerint még ezen a gépen is „komikusan pocsék” a Start menü teljesítménye, és videójában bemutatja, hogy a rendszer milyen lassan reagál.

Young hozzátette, hogy bár szereti a Windowst és korábban maga is részt vett a fejlesztésében, a Windows 11-et „befejezetlennek” tartja, és úgy véli, még sok munka szükséges ahhoz, hogy valóban késznek lehessen nevezni.

A rendszer lassúságának pontos okát nem ismerjük, de a Neowin szerint egy lehetséges magyarázat lehet a Start menüben megjelenő reklámok, amelyek befolyásolhatják a teljesítményt.

A Windows 11 hivatalos kiadása után majdnem három évvel ez a kritika különösen kellemetlen lehet a Microsoft számára, főleg, hogy egy volt mérnöktől származik. Eközben a Microsoft egy másik területen, a mesterséges intelligencia fejlesztésében is jelentős lépéseket tesz. A cég egy új mesterséges intelligencián dolgozik, a VASA-1, amely egyetlen fotó és hangminta alapján képes hiperrealisztikus videót készíteni, ahol a szájmozgás, az arcvonások változásai és a fejmozgás is reálisan történik. A modell jelenleg csak egy kutatási demó, és a Microsoft Research csapatán kívül senki sem próbálhatja ki, de a videók lenyűgözőek. A fejlesztők szerint a program fő felhasználása a videójátékokban lehet, ahol élethű NPC-ket lehet létrehozni reális szájmozgással és mimikával. A Microsoft azonban nem tervezi a program nyilvánosságra hozatalát vagy fejlesztők számára való elérhetővé tételét.