Tesla-tagsággal tölthetnek olcsóbban mostantól a nem teslások

Előfizetési csomagokat vezet be nálunk is az amerikai cég, amelyek lehetővé teszik, hogy a nem Tesla-tulajdonosok is kedvezményes áron tölthessék elektromos járműveiket a Supercharger töltőhálózaton.

A Tesla bejelentette, hogy előfizetéses tagságot kínál a Supercharger töltőhálózatához, amely kedvezményeket biztosít a tarifákból. Az előfizetés havi díja 4000 forint, míg az éves tagság 40 000 forintba kerül. A Tesla-tulajdonosok számára ez a szolgáltatás automatikusan elérhető, számukra nincs szükség előfizetési díj fizetésére.

A Supercharger töltőállomásokat előfizetés nélkül is lehet használni, azonban ebben az esetben a töltésért magasabb árat kell fizetni. A cég nemrégiben nyitotta meg magyarországi Supercharger állomásait a nem Tesla-tulajdonosok számára is, így mostantól bárki hozzáférhet a gyors töltési lehetőséghez.

Eközben a Tesla egy másik modellje, a Cybertruck kapcsán több aggodalom is felmerült. A masszív terepjáróként hirdetett járművel kapcsolatban egy tulajdonos arról számolt be, hogy egy egyszerű autómosás után az autó lefagyott és csak 5 órával később került újra használható állapotba. A Tesla a Cybertruck esetében külön oldalon részletezi, hogy milyen körülmények között lehet mosatni a járművet, és külön aktiválni kell az autómosó módot, ellenkező esetben a gyári garancia nem fedezi a mosás közben keletkezett károkat. A márka megbízhatóságával kapcsolatos kérdéseket tovább súlyosbítja, hogy a Tesla most 3878 Cybertruckot hív vissza, mert több autónál is lecsúszott a gázpedált fedő műanyagdarab, ami így padlógázon beakadt. A visszahívott autókat 2023 novembere és 2024 áprilisa között gyártották. A gyártó ingyen kijavítja a hibát, amely a gyártás során történt engedély nélküli alkatrészcsere és síkosító anyag (szappan) használata miatt következett be. A Cybertruck már a 2019-es bemutatóján is problémákkal küzdött, amikor a törhetetlennek mondott üveg betört, és több tulajdonos is panaszkodott már rozsdásodásra és más sérülésekre. A visszahívásra vonatkozóan a Tesla hivatalosan benyújtott irataiban azt is megjegyezte, hogy a problémát egy nem jóváhagyott változtatás okozta, olyan kenőanyag használata miatt, amely miatt elmozdulhat egy betét a pedálon, és ez az, ami így beleakadhat a belső burkolatba. Eddig két panasz érkezett a gyártóhoz, egy március 31-én, egy pedig április 4-én, és április 15-ig bezárólag nincs tudomásuk arról, hogy a probléma balesethez vagy személyi sérüléshez vezetett volna.