Kínai autógyártók terjeszkedése Európában

A Bosch szerint a következő években jelentősen növekedni fog a kínai autógyártók üzemépítési tevékenysége Európában, több cég is tervezi már a letelepedést.

A világ legnagyobb autóipari alkatrész és berendezés beszállító vállalata, a Bosch előrejelzése szerint az elkövetkező időszakban jelentős mértékben bővülhet a kínai autógyártók jelenléte Európában. Az első fecskék már meg is jelentek: a BYD Magyarországon épít üzemet, a Leapmotor pedig az Opel anyavállalatával, a Stellantis-szal kötött szerződés értelmében a lengyelországi Tichy üzem kapacitását készül kihasználni, míg a Chery egy spanyol vállalattal, az EV Motors-szal közös vállalkozásban fog autókat gyártani a Nissan egykori barcelonai gyárában.

Stefan Hartung, a Bosch vezérigazgatója szerint a helyi gyártásra átálló kínai cégek jelentős üzleti lehetőséget kínálnak vállalatának, mind alkatrész beszállítóként, mind üzemépítő kivitelezőként. Hartung a német autóipar kínai függőségével kapcsolatos kritikákra reagálva kiemelte, hogy Kína fontos piac Németország és Európa számára is, és a kölcsönös függőség önmagában nem negatív jelenség. Az egyoldalú függőség azonban nem előnyös, de az ellene való fellépés sem vezethet gazdasági elszigetelődéshez.

A Bosch további lehetőségeket lát az indiai piacon is, amely a világ harmadik legnagyobb autópiaca. Markus Heyn, a Bosch Mobility autóipari beszállítói üzletágának vezetője szerint az indiai gyártóknál is várható a növekedés, nemcsak a kisautók, hanem a magasabb árkategóriájú járművek terén is. Heyn hozzátette, hogy az indiai gyártók piaci részesedése hasonlóan növekedhet, mint a kínaiaké.