A luxuspiac gyengélkedése Ázsiában

Az LVMH csoport, a világ legnagyobb luxusipari vállalata, csalódást keltő eredményeket közölt, különösen az ázsiai piacokon tapasztalható keresletcsökkenés miatt.

A luxustermékek iránti kereslet visszaesése Ázsiában érzékelhető, ahol a szeszes italok és az óra-ékszer szegmens különösen gyenge teljesítményt mutatott. Az LVMH globális forgalma árfolyamhatásoktól megtisztítva mindössze 3 százalékkal, 20,69 milliárd euróra nőtt, ami elmarad az elemzők által várt 3,2 százalékos növekedéstől. A pandémia előtti időszakot figyelembe véve ilyen mértékű növekedésre legutóbb 2016 első negyedévében volt példa.

Az ázsiai eladások éves szinten 6 százalékkal csökkentek, Japánt nem számítva a régióhoz. A divat- és bőráru divízió, amely a cég legnagyobb bevételi forrása, csupán 2 százalékos organikus növekedést ért el, ami jelentősen alulmarad az egy évvel korábban mért 18 százalékos növekedésnek.

A szeszipari ágazatban a Hennessy konyak értékesítése során főként a kereskedői készletek kiárusítása zajlott, új rendelések csak ritkán érkeztek. A parfümök piacán 3 százalékos növekedést és 2,18 milliárd eurós bevételt könyvelhettek el. Az óra-ékszer divízió, amelynek része a híres Tiffany & Co. is, 5 százalékos visszaesést szenvedett el, 2,47 milliárd eurós forgalommal.