A magyar állam megtette a közel 4 milliárd eurós ajánlatát a ferihegyi reptérre, bár nincs pénz a tanárok béremelésére, nincs pénz az egészségügyre sem, sőt az államkassza is komoly hiánnyal küzd, mi mégis repteret vennénk. A stadionok, a kisvasút és a Vodafone mellé ez is jár.

A hivatalos kormányzati magyarázat szerint azért kell megvenni a repteret, mert a kanadai tulajdonos nem fejleszti azt. Ha már a reptér és a rossz kanadai gazda, feltenném a kérdést, hogy például a MÁV-ot Lázár János jól és megfelelően vezeti? Hiszen folyamatosan szárnyvonalakat zárnak be, néha kigyulladnak a szerelvények, az idegtépő késésekről nem is beszélve. Sebaj, ha tönkreteszik majd ezt is olcsón lehet privatizálni később, ahogy az lenni szokott, de legalább lesz reptér, amit majd el lehet nevezni Horthy Miklós Nemzetközi Reptérnek, akár. Nagy segítség most ez a magyar családoknak.

A hírt egyébként a Bloomberg írta meg a napokban, miszerint a magyar állam egy állami irányítású befektetési társaságon keresztül 51 százalékot szerezhet a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret működtető Budapest Airport (BA) Zrt.-ben, a fennmaradó 49 százalékot pedig egy reptérüzemeltető cég birtokolná. A lap információkat osztott meg arról is, hogy Magyarország hivatalos ajánlatot nyújtott be a BA többségi részesedésének megvásárlására. Majd emlékeztettek arra, hogy a magyar állam évek óta tervezi a felvásárlást és amíg 2020-ban egy magyar befektetőkből álló konzorcium tárgyalt a reptérvásárlásról, egy évvel később már a magyar kormány tett konkrét ajánlatot.

Eleinte a hírek ugyancsak 4 milliárd eurós ajánlatról szóltak, majd egy megemelt, 4,4 milliárd eurós árról is cikkeztek, miközben a Deutsche Bank értékbecslése 4,2-5,2 milliárd euró volt.

Hogy miből futna erre a tranzakcióra, azt nem lehet tudni, de feltételezhetőleg hitelből állná a cechet a magyar állam. 

Fotó: Wikipédia