Lázár János kirúgta a MÁV gazdasági vezérigazgató-helyettesét. Bádonfainé Szikszay Erzsébet felmondólevelét nem sokkal azután kézbesítették, hogy az építési és közlekedési miniszter jelezte: nem tűri az ellentmondást és utasításai végrehajtásának halogatását.
Korábban felröppent a hír, hogy Virág István pályaműködtetési vezérigazgató-helyettesnek is távoznia kell, de ezt a vasúttársaság cáfolta.
A dolog előzménye, hogy a Budapest–Győr–Hegyeshalom 1-es fővonalon Biatorbágy és Szárliget között 100 kilométer/órás sebességkorlátozást kellett bevezetni a pálya rossz állapota miatt, a tárcavezető viszont kiadta az ukázt a javítási munkák azonnali elvégzésére. Válaszában a MÁV vezetése azt kérte, hogy a minisztérium adjon erre forrást.
- fogalmazott akkor Lázár.
Ám minden bizonnyal nem csak vezéráldozattal jár a vasutasok ellenszegülése. A szaktárca helyettes vezetője a HVG-nek legalábbis többesszámban beszélt az elbocsátandókról.
- mondta Csepreghy Nándor, aki nekiment a minisztériumot többször kritizáló volt közlekedési államtitkárnak, Vitézy Dávidnak is. Azt rótta fel neki, hogy túlságosan sok pénzt költött látványtervekre és más, a távoli jövőt célzó elképzelésekre, miközben nem fordított elegendő forrást a jelenre, nevezetesen a vasúti pályák karbantartására és a meglévő járművek felújítására.
Vitézy azzal vágott erre vissza, hogy a MÁV legnagyobb többletkiadását a Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő tram-train eredményezte, aminek a megvalósítását kormánybiztosként éppen Lázár tartotta elodázhatatlannak.
Fotó: MÁV